Ortaokul Öğrencilerinin Su Kullanımına Yönelik Tutumlarının Ve Farkındalıklarının İncelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin su kullanımına yönelik tutumlarını ve farkındalıklarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem kullanılmış olup, nicel veriler “Su Kullanımı Tutum Ölçeği” ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada tabakalı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezi, ilçeleri ve kasabalarında bulunan ortaokullardan örneklem olarak alınan 6., 7. ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören 1050 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel veriler ise düşük (n=6), orta (n=6) ve yüksek (n=6) puanlara sahip 18 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS-20 paket programıyla, nitel veriler ise içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencilerinin nicel verilerden elde edilen su kullanımı farkındalık düzeylerinin “katılıyorum” seviyesinde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, su kullanımı farkındalıklarının kız öğrenciler lehine anlamlı farklılaştığını göstermektedir. Bunlara ilave olarak, araştırma sonuçları, öğrencilerin su kullanımı farkındalıklarının anne ya da babası üniversite mezunu olanlar lehine anlamlı farklılaştığını göstermektedir. Nitel verilerden elde edilen sonuçlar ise, nicel verilerden elde edilen bulguları desteklemektedir. The purpose of this mixed method study is to investigate middle school students’ attitudes and awareness of water use. The quantitative data were collected through the administration of “the scale for attitudes toward water use”. The qualitative data were collected through semi structured interviews. In the study the stratified sampling method was employed. The participants of the study were 1050 secondary school students (6th, 7th and 8th grades) in Afyonkarahisar during the 2015-2016 school year. The qualitative data were collected through semi-structured interviews with 18 students who had low (n=6), moderate (n=6) and high level socio economic status (n=6). The quantitative data were analysed using SPSS statistical package software while the qualitative data were content analyzed. It was found out that students mostly agreed with careful use of water. Female students had significantly higher levels of awareness of water use than male ones. In addition, students whose parents were university graduates had high significantly levels of awareness of water use. The qualitative findings also support the quantitative results.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/5491Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]