Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorASLAN, Serkan; AYBEK, Birsel
dc.date.accessioned2019-03-21T07:19:51Z
dc.date.available2019-03-21T07:19:51Z
dc.date.issued29.01.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/406902
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5574
dc.descriptionThe purpose of this research is to determine the views of the 4th grade students of primary school on activities based on multicultural education. In the research, as one of the qualitative research designs, phenomenology was used. The participants of the research consist of 10 students from the 4th grade of primary school in a province of the Eastern Anatolian Region during the school year of 2015-2016. Convenience sampling method as one of purposeful sampling was used in the research. In the research, data was collected using a semi-structured interview form as one of the interview methods. As one of the qualitative analyses, descriptive analysis was used in the analysis of the data. Various strategies were used to ensure validity and reliability in the research. As a result of the research most of the students have indicated that they had learned new information thanks to the activities which were implemented, that they had acquired tolerance, that they started to help disabled persons in their daily lives, that they would be pleased to act on the drama concerning violence to women, that they would feel respect for individuals with different cultural characteristics and that they would help disabled individuals around them and at they could use what they learned in the social studies lessons.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğrencilerin çokkültürlü eğitime dayalı olarak uygulanan etkinlikler ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir ilinde ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 10 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerden biri olan uygun örnekleme yöntemi kullanılarak öğrenciler belirlenmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizlerinden biri olan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada geçerliği ve güvenirliği sağlamak için çeşitli stratejileri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğu uygulanan etkinlikler sayesinde yeni bilgiler öğrendiklerini, hoşgörü değerini kazandıklarını, günlük hayatlarında engelli bireylere yardım etmeye başladıklarını, kadına şiddet ile ilgili dramayı severek yaptıklarını, günlük hayatlarında farklı kültürel özellikteki bireylere saygı duyacaklarını ve çevrelerindeki engelli bireylere yardım edeceklerini, farklı kültürel özelliklere sahip bireylere karşı hoşgörülü olacaklarını ve öğrendiklerini sosyal bilgiler dersinde kullanabileceklerini belirtmişlerdir. Araştırma bulgularına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.358001en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectçokkültürlülük, çokkültürlü eğitim, yapılandırmacılıken_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Çokkültürlü Eğitime Dayalı Olarak Uygulanan Etkinlikler İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeA Study on the Opinions of Primary School 4th Grade Students on Activities Performed on the Basis of Multicultural Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster