Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇELİK, Osman Tayyar; ÜSTÜNER, Mehmet
dc.date.accessioned2019-04-12T08:00:51Z
dc.date.available2019-04-12T08:00:51Z
dc.date.issued28.12.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/608301
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5629
dc.descriptionThe relationship between teachers’ burnout and life satisfaction has been tried to be revealed within this study. Moreover, this relationship between teachers’ burnout and life satisfaction has also been analyzed by means of some demographic variables. The universe for this study consists of 9942 teachers from primary, secondary and high schools located in Toroslar,Akdeniz, Yenişehir and Mezitli cities of Mersin province while the sample includes 296 of them selected via randomly sampling method. The study has been designed by using both causal comparative and correlational models. As a result, it is found that teachers’ burnout levels differ significantly prior to their teaching year and school type, while this is not valid for gender variable; however, only the gender variable has significant difference on teachers’ life satisfaction. Moreover, teachers’ burnout significantly predicts their life satisfaction, the % 32 of total variance related to teachers’ life satisfaction can be explained via burnout level.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ve yaşam doyumları, demografik değişkenler açısından da incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mersin İli merkez ilçelerinde (Toroslar, Akdeniz, Yenişehir, Mezitli) görev yapan 9.942 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 296 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nedensel karşılaştırmalı ve korelasyonel araştırma türleri bir arada kullanılarak modellenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin hizmet sürelerine ve görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği; yaşam doyumlarında ise sadece cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin yaşam doyumlarını negatif yönde anlamlı düzeyde yordadığı, öğretmenlerin yaşam doyumlarındaki varyansın yaklaşık %32’sinin mesleki tükenmişlikleriyle açıklanabildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.421820en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki tükenmişlik, yaşam doyumu, öğretmenen_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Teachers’ Burnout and Life Satisfactionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volumeUBEK-2018en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.identifier.issueUBEK-2018en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster