İngilizce öğretmeni adaylarının sosyal ağları öğrenme ve öğretme amaçlı kabul ve kullanımı
Özet
Çevrimiçi öğrenme imkanları öğrencilere zaman ve mekan sınırı olmaksızın eğitim alma şansı sağlar. Dolayısıyla, öğretmen adayları sosyal ağları hem kendi öğrenmeleri için hem de öğretme amaçları için kullanmayla aşina olmalıdır. Bu şekilde, onlar kendi öğretme becerilerini geliştirebilirler ve bunun ilk aşaması da tutumlardır. Bu yüzden, bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının sosyal ağların öğrenme ve öğretim amaçları için kullanım ve kabulünü araştırmayı hedeflemektedir. İstanbul ve Sakarya’daki iki devlet üniversitesinde 2017-2018 akademik yılında eğitim alan 140 İngilizce öğretmen adayı bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcılar elverişlilik örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama Kuzu-Demir ve Akbulut’un (2017) geliştirdiği Çevrimiçi Sosyal Ağların Öğretim Amaçlı Kabul ve Kullanımı Ölçeği ile yapılmıştır. Bu ölçek ile elde edilen veriler yüzdelik, frekans, bağımsız örneklem t-testi ve varyans analizi aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulgular ikinci dil öğretmen eğitimi, sosyal ağların öğrenim amaçlı kullanımları ve genel olarak eğitim bağlamlarına çıkarımlar yapmak için tartışılmış ve değerlendirilmiştir.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
UBEK-2018Sayı
UBEK-2018Koleksiyonlar
- Cilt UBEK : 2018 [11]