Matematik Öğretmenlerine Yansıtıcı Düşünme Becerisini Kazandırmaya Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitimin Etkililiği
Özet
Ortaokul Matematik Öğretim Programı matematiksel becerilerin yanında düşünme becerilerine de vurgu yapar. Bu düşünme becerilerinden biri de yansıtıcı düşünmedir. Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerine yansıtıcı düşünme becerisini kazandırmak için bir hizmet içi eğitim (HİE) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmada altı matematik öğretmeni ile çalışılmıştır. Karma yöntem benimsenmiş ve 20 saatlik bir HİE gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla mülakatlar, ölçekler ve öğretmenlerin hazırladıkları dokümanlar kullanılmıştır. Sonuçta HİE’nin nicel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkarmamasına karşın, nitel olarak bilgi ve becerilerin gelişimine katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin genel olarak HİE’yi olumlu yönde değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin belirli aralıklarla HİE’ye alınmaları, bu eğitimlerin branşa özel olması, düşünme becerilerini kazandırmak amacıyla gerekli ortamların oluşturulması gibi önerilerde bulunulmuştur.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
9Sayı
4Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 4 [8]