Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜL, Şeyda; ERKOL, Mehmet
dc.date.accessioned2019-04-29T08:41:40Z
dc.date.available2019-04-29T08:41:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304344
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5680
dc.descriptionThe aim of this study is to determine prospective science teachers’ conceptions about the nature of scientific knowledge and to investigate their conceptions in terms of different variables. The sample comprised of 196 prospective science teachers from Ataturk University during the 2013-2014 spring semester. The Nature of Scientific Knowledge Scale, which was developed by Rubba & Andersen (1978) and adopted by Kılıç, Sungur, Çakıroğlu, & Tekkaya (2005), was used. The data were analyzed using descriptive statistics and multivariate analysis of variance (MANOVA). The findings indicated that prospective teachers generally had moderate-level conceptions about the nature of scientific knowledge. The findings also indicated that there was a statistically significant difference in terms of grade level, but not gender.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada fen bilgisi öğretmeni adaylarının bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarının belirlenmesi ve farklı değişkenler (cinsiyet ve sınıf düzeyi) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013–2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Atatürk Üniversitesi fen bilgisi eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 196 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Rubba & Andersen (1978) tarafından geliştirilen ve Kılıç, Sungur, Çakıroğlu & Tekkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Bilimin Doğası Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistikler ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarının genel anlamda orta düzey düzeyde olduğu göstermiştir. Ayrıca, cinsiyet açısından öğretmen adaylarının puanları arasında anlamlı bir farklılık olmamasına rağmen sınıf düzeyleri açısından ahlâki, test edilebilirlik ve bütünlük boyutlarında anlamlı farklılıkların ortaya çıktığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.10871en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel bilginin doğası, fen bilgisi öğretmen adayı, anlayışen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Bilginin Doğası Anlayışlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Prospective Science Teachers’ Conceptions towards the Nature of Scientific Knowledgeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage642en_US
dc.identifier.endpage661en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster