Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorALYAKUT, Ömür
dc.date.accessioned2019-05-15T06:39:47Z
dc.date.available2019-05-15T06:39:47Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b11omuralyakut.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5800
dc.descriptionThis study was conducted to examine social media activities in the context of integrated marketing communications of Starbucks and Coffee World brands. The social media activities of the brands were examined based on commercial Facebook accounts and the visual communication content they shared. The evaluation process covered the dates 1-31 December 2016 and content analysis was applied to visual sharing. As a result of the research, the coffee culture created by coffee brands through products, services and the environment is maintained in social media through visual communication and consumer interaction, encourage sharing of emotional connections and manage this environment in a way that supports the brand's marketing communication efforts. In this context, Starbucks was found to be more active in social media and more effective in marketing communication. Nowadays, when your visuals come to the fore, it is considered that coffee brands will make their success even better by sharing social media in a way that will appeal to the consumers, touch their hearts and talk more about the brand.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Starbucks ile Kahve Dünyası markalarının bütünleşik pazarlama iletişimi bağlamında sosyal medya faaliyetlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Markaların sosyal medya faaliyetlerinin incelenmesinde, ticari Facebook hesapları ve paylaştıkları görsel iletişim içerikleri temel alınmıştır. Değerlendirme süreci 1-31 Aralık 2016 tarihlerini kapsamış ve görsel paylaşımlara içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, kahve markalarının ürün, hizmet ve ortam aracılığı ile yarattığı kahve kültürünü, sosyal medyada görsel iletişim ve tüketici etkileşimi ile sürdürdüğü, duygusal bağ kurmaya yönelik paylaşımları teşvik ettiği ve bu ortamı markanın pazarlama iletişimi çalışmalarına destek verecek biçimde yönettiği görülmüştür. Bu bağlamda Starbucks’ın sosyal medyada daha aktif olduğu ve pazarlama iletişimini daha etkili yürüttüğü belirlenmiştir. Görselliğin öne çıktığı günümüzde kahve markalarının tüketicinin gözüne hitap edecek, kalplerine dokunacak ve marka hakkında daha fazla konuşturacak şekilde sosyal medya paylaşımlarında bulunması, onların başarılarını daha da arttıracağı yönünde değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya, Facebook, Sosyal Medya Pazarlaması, Görsel İletişim, Kahveen_US
dc.titleKahve Markalarının Bütünleşik Pazarlama İletişimi Bağlamında Sosyal Medya Kullanımlarıen_US
dc.title.alternativeCoffe Brands’ Social Media Use in the Context of Integrated Marketing Communicationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster