Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkın, Cüneyt
dc.contributor.advisorÇelik, Levent
dc.contributor.authorMercan, Ayşen
dc.date.accessioned2019-05-15T08:24:20Z
dc.date.available2019-05-15T08:24:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5822
dc.descriptionThis research via case study methodology, investigates the opinions and readiness of students that take Turkish Language I and Atatürk's Principals and Reforms History I through distance education; which are compulsory lessons in 4 licence departments of Afyon Kocatepe University-Faculty of Arts and Sciences. Students' readiness and opinions to distance education is investigated in detail within the factors of ICT (Information and Communication Technology), time and DL (Distance Learning). In this research, interwoven single situation pattern is used and quantitative and qualitative data is collected from students. Quantitative data is collected using a survey with 100 students and qualitative data is provided by semi-structured interview with 20 students. Survey data is analyzed through statistical analysis methods and interview data is analyzed by discourse analysis method. SPSS 24 and Excel 2016 programmes are used in various calculations, tables, analysis and graphical displays. As a result of the analysis, it is concluded that students are ready for distance education both generally and on the basis of ICT, time and DL. It is determined that approximately half of students are eager to take distance learning lessons. In addition; as a result of the interwievs, students' opinions on distance education has been researched under two themes as positive and negative. Positive opinions: learning has been investigated on the basis of environment and technology. The reasons of the negative approach has been seen under these themes: lack of active attendance, technical problems, no compulsory attendance and less interaction then formal education. As a result of interwievs, it has been seen that most of the students have positive approaches on distance educationen_US
dc.description.abstractBu araştırmada Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 4 lisans bölümünün ortak zorunlu dersler olan Türk Dili I ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I derslerini uzaktan eğitim yöntemi ile alan öğrencilerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ve hazırbulunuşlukları durum çalışması yöntemi ile incelenmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitime hazırbulunuşlukları, BİT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri), zaman ve UÖ (Uzaktan Öğrenme) faktörleri kapsamında detaylı olarak araştırılmıştır. Araştırmada iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmış ve öğrencilerden nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler 100 öğrenci ile yapılan anket uygulaması, nitel veriler ise 20 öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile sağlanmıştır. Anket verileri yapılan istatistiksel analiz yöntemleri ile görüşme verileri ise söylem analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çeşitli hesaplamalar, tablolar, analizler ve grafiksel gösterimlerde SPSS 24 ve Excel 2016 programları kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitime hem genel olarak hem de BİT, zaman ve UÖ faktörleri bazında hazır oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yaklaşık olarak yarısının uzaktan eğitim derslerini almaya istekli oldukları saptanmıştır. Ayrıca yapılan görüşmeler neticesinde, öğrencilerin uzaktan eğitime olumlu ve olumsuz görüşleri şeklinde iki ana tema altında görüşlerin nedenleri araştırılmıştır. Olumlu görüşler; öğrenme, ortam ve teknoloji bağlamında incelenmiştir. Olumsuz yaklaşımın nedenlerinde öğrenciler; aktif katılımın sağlanamaması, teknik problemler, devam zorunluluğunun olmaması ve etkileşimin örgün eğitime oranla az olması temaları altında toplanmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının uzaktan eğitime olumlu yaklaşımlarda bulunduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitim, Hazırbulunuşluk, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Öğrenci, E-Öğrenme, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Zaman Yönetimi, Uzaktan Öğrenme.en_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri ve Hazırbulunuşlukları: Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Örneğien_US
dc.title.alternativeOpınıons and Readıness of Unıversıty Students About Dıstance Educatıon: Afyon Kocatepe Unıversıty Faculty of Scıence and Lıteratureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Esntitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster