Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksoy, Fatih
dc.contributor.authorŞahin, Adil
dc.date.accessioned2019-05-22T05:43:41Z
dc.date.available2019-05-22T05:43:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6010
dc.descriptionIn this study, the process of biodiesel production from mustard oil was optimized using a single-stage alkaline catalyst (NaOH). Optimization process was carried out depending on parameters such as catalyst concentration, methanol-oil ratio, reaction temperature, and reaction time. The optimum biodiesel conversion efficiency was obtained to be 89,67% at 0,75% catalyst concentration, 20% methanol-oil ratio, 90 minutes reaction time, and 60 °C reaction temperature. The fuel properties of biodiesel obtained under optimal conditions were determined. B50 fuel was obtained by mixing biodiesel (B100) with diesel fuel in 50% rate in volume. The effects of these fuels (B100 and B50) on engine performance and emissions were investigated on a direct-injection, single cylinder diesel engine. With the use of B100 and B50 fuels, engine power and torque decreased whereas specific fuel consumption increased in comparison to diesel fuel. It is observed that there are developments with regard to CO and NOx emissions when compared to the diesel fuel.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, hardal yağı metil ester üretim süreci tek aşamalı alkali katalizör (NaOH) kullanılarak optimize edilmiştir. Optimizasyon süreci katalizör konsantrasyonu, metil alkol/yağ oranı, reaksiyon sıcaklığı ve reaksiyon süresi gibi parametrelere bağlı olarak gerçekleştirilmiştir. Optimum metil ester dönüşüm verimi %0,75 katalizör konsantrasyonu, %20 metil alkol/yağ oranı, 90 dk reaksiyon süresi ve 60 °C reaksiyon sıcaklığında %89,67 olarak elde edilmiştir. Optimum koşullarda elde edilen biyodizelin yakıt özellikleri belirlenmiştir. Biyodizel (B100) hacimsel olarak %50 oranında motorin ile karıştırarak B50 yakıtı elde edilmiştir. Bu yakıtların (B100 ve B50) motor performans ve emisyonlarına etkileri tek silindirli, direkt enjeksiyonlu bir dizel motorunda incelenmiştir. Dizel yakıtı ile karşılaştırıldığında B100 ve B50 yakıtlarının kullanımı ile motor gücü ve momenti azalmış, özgül yakıt tüketimi ise artmıştır. CO ve NOx emisyonlarında dizel yakıtına göre iyileşmeler gözlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyodizel, Hardal, Egzoz Emisyonları, Transesterifikasyonen_US
dc.titleHardal Yağından Elde Edilen Biyodizelin Motor Performansına Etkileri ve Fiziksel Özelliklerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeBıodıesel Productıon Process Optımızatıon From Mustard Oıl And the Effects on Engıne Performanceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster