Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakilcioğlu,İsmail Hakkı
dc.contributor.authorPoyraz, Mehmet,Yasir
dc.date.accessioned2019-05-27T06:47:25Z
dc.date.available2019-05-27T06:47:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6170
dc.descriptionIn this research, we aim to show the contribution of the Tablet PCs to the education. The necessary data is attained by the tests prepared for this aim. It is thought that the mobile devices and the Tablet PC’s becoming widespread in the educational system will attract the students’ attraction to the school and the education. It is aimed to contribute to the cooperation and relation among students and teachers in this study. Also in this study, four tests are applied to 10th grade students studying in Amasya Anatolian High School, Amasya Religious Vocational High School where Tablet PC’s are delivered to students by the official authorities. The attitude scale is applied to 216 students in order to analyze the students’ attitude to the usage of Tablet PCs. In general, the students have stated a hesitant opinion towards to the usage of tablet PCs in the lessons. The observation scales and success scales are applied to the classes with Tablet PC (test) and to classes without Tablet PC (control) separately and the difference between these classes has been studied. The observation scale was applied during the Maths (chosen as a numeric course) and Language and Expression (chosen as a verbal course) classes while the teacher was telling the subject. According to the observation scales, it has been observed that the teaching duration in the group with tablet PCs is shorter than the teaching duration in the group without Tablet PCs. The success scales are applied to test and control groups after and before the teaching period of Maths and Language and Expression courses. According to the success scales, the difference between the fore tests and final tests in the group with Tablet PCs is slightly more than the difference between the tests of the group without Tablet PCs.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada Tablet PC’lerin Eğitim/Öğretime etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç çerçevesinde oluşturulan ölçekler yardımıyla veri toplama işlemleri gerçekleştirilmiştir. Tablet PC’lerin eğitim öğretime etkisinin araştırılması ile günümüzde hızla yaygınlaşan mobil cihazların eğitim sistemine dahil edilmesi yoluyla, bilimsel ve toplumsal açıdan öğrencilerin okula, eğitim ve öğretime olan ilgisinin artacağı düşünülmüştür. Bu araştırmanın mobil cihazların eğitimde kullanılması bağlamında öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğretmen, öğrenci-öğrenci, öğretmen-öğretmen arasında etkileşim ve dayanışma kültürünün oluşturulması açısından yarar sağlaması amaçlanmaktadır. Araştırmada dört adet ölçek, Amasya il merkezinde Tablet PC dağıtımı yapılmış olan Amasya Anadolu Lisesi ve Amasya Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde öğrenim gören 10’uncu sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Tutum ölçeği, “Tablet PC’nin Derslerde Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarını” ölçmek amacıyla, Tablet PC kullanan 216 öğrenciye uygulanmıştır. Tutum ölçekleri sonucuna göre araştırmaya katılan lise öğrencileri genel olarak Tablet PC’nin derslerde kullanılıp kullanılmaması konusunda kararsız görüş belirtmişlerdir. Gözlem formları ve başarı testleri, deney grubu (Tablet PC’li) ve kontrol grubu (Tablet PC’siz) olarak ayrıştırılan sınıflara ayrı ayrı uygulanarak iki grup arasındaki fark bulunmaya çalışılmıştır. Gözlem formu, deney ve kontrol gruplarında sözel derslerden seçilen “Dil Anlatım” ve sayısal derslerden seçilen “Matematik” derslerinde belirtilen konu ve üniteler ders öğretmeni tarafından anlatılırken araştırmacı tarafından doldurulmuştur. Gözlem formu sonuçlarına göre, deney grubundaki (Tablet PC’li) ders anlatım sürelerinin, kontrol grubundaki (Tablet PC’siz) ders anlatım sürelerinden kısa olduğu belirlenmiştir. Başarı testleri deney ve kontrol gruplarına, “Dil Anlatım” ve “Matematik” derslerinde konu anlatımları yapılmadan önce Ön-Test olarak uygulanmış, konu anlatımları yapıldıktan sonra Son-Test olarak uygulanmıştır. Başarı testleri sonuçlarına göre deney grubundaki (Tablet PC’li) Ön-Test ve Son-Testler arasındaki farklar, kontrol grubundaki (Tablet PC’siz) Ön-Test ve Son-Testler arasındaki farklardan önemsenmeyecek derecede fazladır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTablet PC (Bilgisayar), Eğitim/Öğretim, Eğitim/Öğretimde Mobil Cihazlar (Tablet PC)en_US
dc.titleMobil Cihazların (Tablet Pc) Eğitim/Öğretime Etkisinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeImpact of Mobıle Devıces (Tablet Pc) in Educatıon And Traınıngen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster