Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Sosyal Ağların Rolü
Özet
Teknolojideki sürekli gelişim, toplumların istenilen bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamış ve zaman ve mekân sınırlılıklarını ortadan kaldırarak insanlara kolaylık sağlamıştır. İnsan hayatındaki en önemli gelişmelerden biri olan Web 2.0 teknolojisi insan hayatında zorunluluk haline gelmiştir. Bu zorunluluk eğitimde de yeni oluşumlar ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Eğitsel sosyal ağ uygulamaları eğitim öğretimin her alanında önemli katkılar sunduğu gibi, bununla birlikte okulların gelişimi ve öğrenci başarısı için olmazsa olmaz olan öğretmen mesleki gelişiminde de önemli bir yer edinmektedir. Öğretmenler yoğun iş temposu içerisinde iletişim içerisinde bulunamadığı meslektaşlarıyla eğitsel sosyal ağlar aracılı ile paylaşma, iletişim, işbirliği duygularını sanal ortamlara taşımıştır.
Bu çalışmada Gündüz (2014) tarafından geliştirilen eğitsel sosyal ağın öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamada etkililiğinin incelenmesi ve bir grup öğretmen tarafından uygulanarak tespit edilmesidir. Çalışma kapsamında, kullanılan eğitsel sosyal ağa www.mavikurdele.net adresinden erişilebilmektedir. Araştırma 2015- 2016 eğitim öğretim yılı 1. döneminde Afyonkarahisar ilinde Türk Telekom Fen Lisesinde görev yapan 34 öğretmen ile gerçekleştirilen deneysel araştırmada eğitsel sosyal ağ sitesi 6 hafta süre ile kullanılmıştır. Çalışma sonrasında veriler sosyal ağların eğitsel kullanım ölçeği, sosyal ağ kullanışlılık anketi ve eğitsel sosyal ağ log verileri aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin incelenmesinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır.
Çalışma sonucunda araştırmaya katılan öğretmenler geliştirilen eğitsel sosyal ağ sitesinin mesleki gelişimlerini sağlamada yararlı olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler eğitsel sosyal ağın iletişim, işbirliği ve kaynak ve materyal paylaşımı konusunda kullanılabileceğini, kullanımının kolay olduğunu ve tasarım olarak uygun olduğu görüşünü belirtmişlerdir. Bununla birlikte uygulamada öğrenme ve öğretme teknikleri hakkında farklı bilgiler edindiklerini ve tartışmalara katılmalarının yeni bilgiler edinmelerini sağladığını belirtmişlerdir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/6235Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]