Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYörük,Sinan
dc.contributor.authorKarabuğa, Alaatdin
dc.date.accessioned2019-05-28T12:37:50Z
dc.date.available2019-05-28T12:37:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6250
dc.descriptionThe Internet is probably one of the basic needs of today's world. One of the tools developed in conjunction with the Internet, and even the most common one is social networks. Social networks provide opportunities for users to meet, to have a good time, to make shares, to work collaboratively but also it leads to the loss of time in some cases. Recently, it has been used in various fields. One of these areas is also the field of education. Ideas to benefit social networks in the classroom management that is the core and an indispensable element of the education are emerging about. Education and social networks resulting from the synthesis of education and social networking are becoming prevalent with increasing number of users in the last days. The main aim of this study is to test the effectiveness of educational social networks in the clasroom management in Vocational High Schools. Another aim is to measure the adequacy of the educational social network that was used. At the scope of the study, a social networking site that can be accessed from the adress “ www.mavikurdele.net” developed by Gündüz (2014) was used. The application was used by 48 students and a teacher, at a vocational high school in the province of Burdur in the first semester of 2014-2015 Education year for 6 weeks. The data after the study was collected through the scale of social networks use in education, social networking usability survey and the data record of ESAS (log). SPSS20 package program was used to analyze the obtained data. descriptive statistics such as the number and rate of data obtained from the site records with the average value of each of the answers given to the scale questions, standard deviations, frequencies and rates each of the answers the survey questions were used in the analysis of data. In the study results, students using the site have expressed the view that the site is useful for communication, collaboration and sharing the materials and it is easy to use. Also, they have stated their opinions that it would be useful to use the site in other courses. At the same time, the students have stated that adding some features to the site and increasing the visual quality are needed. The practice teacher have stated that uncooperative students communicated more comfortably, the increase in group work was observed and there was a reduction in the number of misbehaving students by the help of the site. Thus, the result that ESAS will be useful at the scope of the classroom management has been reached.en_US
dc.description.abstractİnternet, günümüz dünyasında muhtemelen temel ihtiyaçlardan biridir. İnternetle birlikte gelişen araçlardan bir tanesi ve hatta en yaygını sosyal ağlardır. Sosyal ağlar; insanların tanışmalarına, iyi vakit geçirmelerine, paylaşımlar yapmalarına, işbirlikçi çalışmalarına fırsatlar sağlar ama bazı durumlarda da zaman kaybetmelerine sebep olur. Son zamanlarda farklı alanlarda kullanılmaktadır. Bu alanlardan bir tanesi de eğitim alandır. Eğitim alanın çekirdeği ve vazgeçilmez bir unsuru olan sınıf yönetiminde sosyal ağlardan faydalanma fikirleri ortaya çıkmaktadır. Eğitimin ve sosyal ağların sentezinden doğan, eğitsel sosyal ağlar, son günlerde artan kullanıcı sayıları ile yaygın hale gelmektedir. Bu çalışmanın esas amacı; Meslek Liselerinde sınıf yönetiminde eğitsel sosyal ağların etkinliğinin test edilmesidir. Bir diğer amacı ise, kullanılan eğitsel sosyal ağın yeterliliğinin ölçülmesidir. Çalışma kapsamında Gündüz (2014)’ün geliştirdiği www.mavikurdele.net adresinden erişilebilen bir sosyal ağ sitesi kullanılmıştır. Uygulama, 2014-2015 eğitim öğretim yılı birinci döneminde, Burdur ilinde bir meslek lisesinde, 48 öğrenci ve bir öğretmen tarafından 6 hafta süre ile kullanılmıştır. Çalışma sonrası veriler; sosyal ağların eğitimde kullanım ölçeği, sosyal ağ kullanışlılık anketi ve ESAS’nin kayıt(log) verileri aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS20 paket programı kullanılmıştır. Verilerin incelenmesinde; ölçek sorularına verilen cevapların her birinin ortalama değerleri ve standart sapmaları, anket sorularının her birinin, frekansları ve oranları ile site kayıtlarından elde edilen verilerin sayıları ve oranları gibi betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda siteyi kullanan öğrenciler; iletişim, işbirliği ve materyal paylaşımı konusunda sitenin yararlı olduğu, kullanımının kolay olduğu görüşünü belirtmişlerdir. Ayrıca sitenin başka derslerde de kullanılmasının faydalı olacağı şeklinde görüş bildirmişlerdir. Bununla birlikte öğrenciler; siteye bazı özelliklerin eklenmesi ve görselliğinin artırılması gerektiğini belirtmişlerdir. Uygulama öğretmeni ise, kullanılan site sayesinde; iyi iletişim kuramayan öğrencilerin daha rahat iletişime geçtikleri, grup çalışmalarında artış gözlendiği ve istenmeyen davranış gösteren öğrenci sayısında azalma olduğunu belirtmiştir. Böylece sınıf yönetimi kapsamında ESAS’nin faydalı olacağı anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Ağlar, Sosyal Ağ Siteleri, Eğitsel Sosyal Ağlar, Eğitsel Sosyal Ağ Sitesi, Sınıf Yönetimien_US
dc.titleMeslek Liselerinde Sınıf Yönetiminde Eğitsel Sosyal Ağ Kullanımıen_US
dc.title.alternativeUsıng Educatıonal Socıal Networkıng for Classroom Management in Vocatıonal Hıgh Schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster