Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Mevlüt
dc.contributor.authorKoloğlu, Tevfik Fikret
dc.date.accessioned2019-05-28T12:38:24Z
dc.date.available2019-05-28T12:38:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6258
dc.descriptionIn this thesis, the ideas about services and evaluations of the distance training of the academic staff at Ordu University (Turkey) have been received by using scanning model on the descriptive base. The answer to the questions about knowledge, experience, outlook of distance education of the lecturers and whether they are ready for the distance education and what they can contribute to the distance education structure include the topic of the study. It is thought that the obtaining of the ideas of the lecturers on the distance education structures can be effective in planning, improving and performing of the distance education and contribute to the literature as well. In the scope of the research, total 640 lecturers on duty at Ordu University (Turkey) have been reached through e-mail and their participation to the survey has been provided on-line. The survey has been kept for some time and %28,4 (totally 182) lecturers have voluntarily answered the survey. In the content of the study, the range of data has been reported for each question and the sections have been analized in different ways. SPPSS 22 and Excel 2013 packet programmes have been used in calculating, analysing, and tables and graphical displays. At the end of the analysis conducted in the framework the study, the result is that the academic staff has already heard of the distance education but they have not had enough experience. The answers ‘I agree’ or ‘I don’t agree’ in the view of the distance education are available but most of the answers are of ‘I am pessimistic’. In the study, it has pointed out that the majority of the lecturers support the distance training. Provided that they are to be informed about the distance education, their point of view of the distance education will develop positively. Even if they have enough theoretical knowledge, they are not ready to apply the knowledge into practice, which leads to hesitation with the answers about availability. Whether the academic staff displaces differences according to their demographic features is also available in the study.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Ordu Üniversitesinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hizmetleri ve genel anlamda uzaktan eğitim değerlendirmeleriyle ilgili olarak betimsel nitelik taşıyan tarama modeli kullanılarak görüşleri alınmıştır. Öğretim elemanlarının, uzaktan eğitim bilgileri, uzaktan eğitim deneyimleri, uzaktan eğitime bakış açıları, uzaktan eğitim yapısına hazır olup olmadıkları ve uzaktan eğitim yapısına sağlayacakları katkıların ne olduğuyla ilgili soruların yanıtı çalışmamızın konusunu kapsamaktadır. Öğretim elemanlarının uzaktan eğitim yapılarıyla ilgili olarak görüşlerinin bilinmesi, uzaktan eğitimle ilgili sürecin planlanması, geliştirilmesi ve yürütülmesinde etkili olacağı gibi literatüre de katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Araştırma kapsamında Ordu Üniversitesi bünyesinde görevli 640 öğretim elemanının tamamına e-posta yoluyla ulaşılarak geliştirilmiş olan anket uygulamasına çevrimiçi olarak katılımları sağlanmıştır. Anket belirli bir süre sistemde bekletilmiş ve %28,4’lük bir oranla toplamda 182 öğretim elemanının gönüllü olarak katılımı sağlanmıştır. Çalışma kapsamında verilerin dağılımları, çizelgeler oluşturularak her soru için ayrı ayrı raporlanmış, bölümler değişik yönleriyle analiz edilmiştir. Hesaplama, analiz, tablo ve grafiksel gösterimlerde SPSS 22 ve Excel 2013 paket programları kullanılmıştır. Yapılmış olan analizler neticesinde, öğretim elemanlarının uzaktan eğitim yapısından haberdar olduğu ancak herhangi bir deneyimleri olmadığı sonucuna varılmıştır. Uzaktan eğitime bakış açılarıyla ilgili olarak katılıyorum ve katılmıyorum şeklinde yanıtlar olduğu gibi sorularda daha çok kararsızım şeklindeki yanıtlar ağırlıkta olmuştur. Öğretim elemanlarının harmanlanmış bir şekilde uzaktan eğitimi desteklediği, kendilerine uzaktan eğitimle ilgili detaylı seminerlerin verilmesi durumunda daha büyük oranla uzaktan eğitime bakış açılarının gelişeceği beklenmektedir. Uzaktan eğitimle ilgili teoride bilgi sahibi olup, uygulama detaylarıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları için hazırbulunuşlukla ilgili verilen sorularda da yanıt olarak kararsızlık görülmüştür. Anketteki tüm bölümlerle ilgili olarak öğretim elemanlarının demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği de çalışmada mevcuttur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitim, Ordu Üniversitesi, Öğretim Elemanı, Hazırbulunuşluk, E-Öğrenmeen_US
dc.titleÖğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Bakış Açıları Ve Hazırbulunuşlukları: Ordu Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Viewpoints and Readiness of Academicians to the Distance Education: The Case of Ordu University, Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster