Enformatik Derslerinin Sınavları İçin Alternatif Bir Sistemin Geliştirilmesi
Özet
Bilgisayarın hayatımızın bütün alanlarına yoğun olarak girmiş olması, tüm dallarda bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirmektedir. Bilginin işlenmesi saklanması ve iletilmesi olan enformatik, çağımızda, bilgisayar ortamında uzaktan iletişim sistemleri üzerinde temellenmektir. Bilgisayar kullanımının hayatın bütün alanlarına aktif ve yoğun olarak girmiş olması, fen bilimlerini ve sosyal bilimleri ayırmaksızın tüm dallarda bilgisayar bilimleri ve bilgisayar ortamında uzaktan iletişim konularına aşina olmayı zorunlu hale getirmiştir. Üniversite öğrenimi esnasında öğrencilerin bilgisayar okuryazarlığını geliştirmek üzere “Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı” adı altında yürütülen dersler bilgisayar laboratuarlarında yürütülmektedir. Uygulamalı bir şekilde yürütülen bu derslerin sınavlarının da uygulamalı sınav şeklinde yapılmalıdır. Ancak uygulamalı sınavlar çok zahmetli ve güvenirliği, geçerliliği tartışmaya açık bir şekilde yapılmaktadır. Bu nedenle dersleri yürüten bazı öğretim elemanları öğrenci sayısının fazlalığını da göz önüne alarak bu dersin sınavını çoktan seçmeli sınav şeklinde gerçekleştirmektedir. Oysa öğrenimin laboratuar ortamında birebir uygulama ekranı karşısında gerçekleştirilir iken sınavların çoktan seçmeli sınav şeklinde yapılması nedeniyle ölçme ve değerlendirmenin açısında bazı sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu derslerin ölçme ve değerlendirilmesinin uygulamalı olması için online sınav yazılımına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tez çalışmasında bu amaçla öğretim elemanından bağımsız online sınav hazırlanan yazılım ile uygulamalı bir sınav programı tasarlanmıştır. Bu çalışma sayesinde uygulamalı sınav yazılımının öğrenci ve eğitmen için gereklilikleri, ilkeleri ve yeterlilikleri belirlenmiştir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/6290Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]