Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkbulut, Nazire
dc.contributor.authorÖzyön, Arzu
dc.date.accessioned2019-06-11T06:28:58Z
dc.date.available2019-06-11T06:28:58Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/606743
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6436
dc.descriptionThis study searches for an answer to the question “why the technique of play within play was applied for” in Memet Baydur’s play called Limon. For this purpose, in the study which has adopted the textbased method, first of all, the socio-political background of the period in which the play was written will be glanced at. Afterwards, the reasons of the use of play within play technique will be revealed. Thanks to this technique the roles of the people change in the play; and a new mise an scene is passed over/stepped in whenever the door is knocked down. The only person whose identity and role do not change among the others is Berfinaz. Owing to this technique in the play, in which basically a group of intellectuals lost themselves in tattling in order to get rid of the crisis they fell in, a playful atmosphere appears and this playfulness contrasting with the seriousness of that period reduces the effect of it albeit a bit. Besides this, it is sensed that this technique was preferred as a way to escape from the oppression and prohibitions of the 1980s when the effects of the coup d’état predominated the period.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Memet Baydur’un Limon adlı oyununda “oyun içinde oyun tekniğine neden başvurulduğu” sorusuna cevap aramaktadır. Bu amaçla metne dayalı yöntemin benimsendiği çalışmada ilk olarak oyunun yazıldığı dönemin sosyo-politik arka planına göz atılacaktır. Daha sonra oyun içinde oyun tekniğinin kullanılma sebepleri ortaya koyulacaktır. Oyunda bu teknik sayesinde oyun süresince kişilerin rolleri değişmekte; kapı her çalındığında yeni bir mizansene geçilmektedir/adım atılmaktadır. Oyun kişileri arasında kimliği ve rolü değişmeyen tek kişi ise Berfinaz’dır. Temelde bir grup entelektüelin içine düştükleri bunalımdan kurtulmak için kendilerini gevezeliğe vurdukları oyunda, bu teknik sayesinde oyunsu bir hava oluşmakta ve oluşan oyunsuluk o dönemin ciddiyeti ile tezat oluşturarak yaşanan ciddi atmosferin etkisini bir nebze de olsa kırmaktadır. Bunun yanı sıra, bu tekniğin darbenin etkilerinin hâkim olduğu 1980’li yılların baskı ve yasaklarından bir kaçış yolu olarak tercih edildiği sezilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.407785en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMemet Baydur, Limon, metne dayalı yöntem, oyun içinde oyun, 1980 darbesien_US
dc.titleMemet Baydur'un Limon Adlı Oyununun “Oyun İçinde Oyun” Tekniğinin İşlevi Bağlamında İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Analysis of Memet Baydur’s Play Called Limon in the Context of the Function of “Play Within Play” Techniqueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-8497-4640en_US
dc.authorid0000-0003-2730-9676en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage173en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster