Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoztepe, Mehmet
dc.date.accessioned2019-06-11T06:39:20Z
dc.date.available2019-06-11T06:39:20Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/606745
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6438
dc.descriptionThe issues of transferring the public servants into the status of contracted, associating success criteria of the personnel to the performance results, assigning high level senior public officials externally and limiting the terms of office are on the agenda within the scope of reshaping the regimen of public personnel after the Constitutional Amendment in 2017 in our country. It is necessary to see these demands as a reflection of the changes occurred in the administration of public sector due to the understanding of “New Public Administration” applied in the developed countries as of the middle of the 1980s. The traditional bureaucracy theory of Weber dominating the entire regime of public personnel for 20 centuries has been seriously criticized since 1980s due to his strictness and incompatibility to the change. As a result, the public personnel regime being shaped by the understanding of “New Public Administration” has been applied based on the argument that the public administration should comply with flexible and performance-oriented forms and perform resultoriented activities in the entire world and especially in OECD countries. In this respect, analyzing the effects of the understanding of “New Public Administration” on the traditional public personnel regime in a healthy manner has an utmost importance in terms of understanding the demand of change in our country.en_US
dc.description.abstractÜlkemizde 2017 yılı Anayasa değişikliği sonrası kamu personel rejiminin yeniden şekillendirilmesi kapsamında kamu personelinin sözleşmeli statüye geçirilmesi, kamu personelinin başarı kriterinin performans sonuçları ile ilişkilendirilmesi, üst düzey kamu görevlilerinin dışarıdan atanması ve görev sürelerinin sınırlandırılması konuları gündeme gelmektedir. Bu talepleri 1980’li yılların ortalarından itibaren gelişmiş ülkelerde uygulamaya konulan “Yeni Kamu Yönetimi” anlayışının kamu sektörünün yönetim tarzında meydana getirdiği değişimlerin bir yansıması olarak görmek gerekmektedir. Öyle ki 20. yy boyunca tüm kamu personel rejimine hakim olan Weber’in geleneksel bürokrasi teorisi, katılığı ve değişime karşı uyumsuzluğu nedeniyle 1980’li yıllardan itibaren ciddi şekilde eleştirilmeye başlanmıştır. Bunun sonucu olarak başta OECD Ülkeleri olmak üzere tüm dünyada kamu yönetiminin esnek ve performans odaklı formlara uyması ve sonuç odaklı faaliyette bulunması gerektiği tezinden hareketle “Yeni Kamu Yönetimi” anlayışının şekillendirdiği kamu personel rejimi uygulamaya sokulmuştur. Bu açıdan “Yeni Kamu Yönetimi” anlayışının geleneksel kamu personel rejimine yönelik etkilerinin sağlıklı analiz edilmesi ülkemizdeki değişim talebinin anlaşılması açısından önem arz etmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.425043en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Kamu Yönetimi, Geleneksel Kamu Yönetimi, Kamu Personel Rejimien_US
dc.titleYeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Geleneksel Kamu Personel Rejimi Üzerine Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Understanding of A New Public Administration And Its Effects on Traditional Public Personnel Regimeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-9739-993Xen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage191en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster