Gnss hız doğruluklarına etki eden parametrelerin belirlenmesi
Özet
Bu araştırmada, GNSS noktalarının hızlarını etkileyen temel faktörlerin neler olduğu araştırılmıştır. GNSS hız doğruluklarının iyileştirilmesinde, en uygun kampanya sayısı, kampanyalar arası geçen süre ve ölçü süresini belirlemek için GAMIT/GLOBK yazılım takımıyla 8 TUSAGA-Aktif istasyonunun 14 kampanya verisi ve farklı ölçü kombinasyonlarında oluşturulan veri grupları değerlendirilmiştir. Bununla birlikte belirlenen parametrelerin etkisini istatistiksel olarak test etmek amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Farklı ölçü gruplarında yapılan analizler sonucunda ölçü süresi ile hız doğruluğu arasında √t kadar ters orantının, kampanyalar arasında geçen süre ile hız doğruluğu arasında ise 2 kat ters orantının olduğu elde edilmiştir. Kampanya sayısının merkezlendirme, anten yüksekliği gibi hataların belirlenmesinde olumlu etkisinin olduğu görülmüştür. Çalışmada yalnızca yatay hız ve hız doğrulukları incelenmiştir. In this study, the main factors affecting the velocities of GNSS points were investigated. In order to improve the accuracy of GNSS velocities, the most suitable number of campaigns, the time between the campaigns, the length of the measurement are investigated using 14 campaigns of GNSS data obtained from the 8 TUSAGA-Active stations. The data are grouped in different combinations of measurements and was evaluated with the GAMIT / GLOBK software. In addition, multiple regression analysis was performed in order to test the effect of the determined parameters, statistically. As a result of the analyzes carried out in different measurement groups, it was obtained that the relation between the measurement period and velocities accuracy was √t and the inverse ratio between the time period among campaigns and the velocity accuracy was 2. It is seen that the number of campaigns has an positive effect on the determination of errors such as in the measurement of antenna heights and fixing the antenna on the points. In the study, only the horizontal velocities and velocity accuracies were examined.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/6652Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]