Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürman, Uğur
dc.date.accessioned2019-07-01T13:08:17Z
dc.date.available2019-07-01T13:08:17Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6682
dc.description.abstractSynthesia, piyano rulo yazı sistemini kullanarak Ipad, tablet, bilgisayar gibi cihazlarda piyano eğitimini zevkli ve kolay hale getirmeyi amaçlayan bir programdır. Yedi dil seçeneği vardır. İçerisinde hazır bulunan ve oluşturulan MIDI dosyalarını okuyabilmekte, böylece eğitim için dersler oluşturulabilmektedir. Görsel okuma olarak piyano rulo yazısının yanında nota yazı sistemi de sunmaktadır. Bu zamana kadar müziğe ilgisi olan ve yeni başlayan kişilerin ilgisini çekerek birçok kullanıcıya ulaşmıştır. Bu çalışmada, Synthesia programı ile verilen piyano eğitimi ile klasik yöntemle verilen piyano eğitiminin karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada literatür tarama yönteminden ve deneysel yöntemlerden yararlanılmıştır. Betimsel boyutta literatür taraması yapılarak performans değerlendirme ölçekleri incelenmiş ve deneysel kısmın ara gözlem formu ile son test ölçümlerinin değerlendirilebilmesi için uzman görüşleri alınarak değerlendirme ölçekleri oluşturulmuştur. Bu şekilde ölçeğin kapsam geçerliği de uzman görüşlerinin alınmasıyla sağlanmıştır. Eğitimin dördüncü ve sekizinci haftalarında ara gözlem için videolar çekilmiş ve bu videolar piyano alanında uzman 2 eğitimciye izletilerek ara gözlem formları doldurulmuştur. Daha sonra son test ölçümleri için eğitimin on ikinci haftasında video kayıtları alınmış ve bu kayıtlar, piyano alanında uzman 5 eğitimciye izletilerek puanlandırılmıştır. Araştırmada, Synthesia programı ile piyano eğitimi alan deney grubu ve klasik yöntemle piyano eğitimi alan kontrol grubu arasındaki fark, parametrik olmayan Mann-Whitney U testi kullanılarak ortaya konulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları arasında piyano çalma becerisi bakımından anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSynthesia is a program that aims to make piano education fun and easy on devices such as Ipads, tablets, computers using piano roll writing system. There are seven language options. It can read MIDI files that are created and included within so that courses may be constructed. Besides the piano roll system, it also offers a note writing system as visual reading.It has so far reached many users who are interested in music and attracted the attention of newcomers. In this study, the objective is to compare piano education using Synthesia program and piano education through classical system. Analyzing the performance evaluation scales by conducting a descriptive literature review and evaluation scales were formed by taking expert opinions in order to be able to evaluate the intermediate observation form and final test results of the experimental part. By doing this, the scope validity of the scale was achieved by getting expert opinions. During the fourth and eighth weeks of the training, videos were taken for the interim observation and these videos were assessed by 2 experts trained in the piano field and the observation were filed. Afterwards, video recordings were made for the final test measurements in the twelfth week of the training and these records were seen and rated by 5 trainers specialized in the piano field. In the study, the difference between the experimental group getting the piano education with Synthesia Program and the control group receiving the classical method piano education was introduced by using the nonparametric Mann-Whitney U test. The research indicates thet there was no significant difference between the final test scores of the experimental and control group students in terms of the ability to play the piano.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSynthesia,en_US
dc.subjectPiyano Ruloen_US
dc.subjectTAB (Tabulatur),en_US
dc.subjectPiyano Eğitimi,en_US
dc.subjectMüzik Teknolojisi.en_US
dc.titlePiyano eğitiminde synthesia programinin öğrenci başarisi üzerine etkisi: kahramanmaraş ili nurhak ilçesi örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of synthesia programme on the performance of students ın piano education: the case of kahramanmaraş-nurhak districten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster