Ara
Toplam kayıt 91, listelenen: 1-10
Marzano Taksonomisi’ne Göre İlkokul Programlarındaki Kazanımların Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması
(2017)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul programlarındaki kazanımların Marzano’nun bilişsel alan sınıflamasından yararlanarak bilişsel beceri basamakları açısından sınıflandırıp değerlendirmek ve programların üst düzey bilişsel ...
Öğretmen ve Müfettiş Penceresinden Rehberlik ve Denetim Çalışmalarına Bakış
(2017)
Eğitimin ve okulun niteliğinin belirlenmesinde ve geliştirilmesinde rehberlik, denetim ve değerlendirme süreçlerinin önemi açıktır. Günümüzde, denetimin temel amacı, öğretmenin gereksinim duyduğu yardımı sunmak olarak ...
Okul Yöneticilerinin Eğitimle İlgili Kararlara Katılmada Karar Mercileri ve Yerinden Yönetim Anlayışına İlişkin Görüşleri
(2017)
Bu çalışmanın amacı eğitimin yerinden yönetimi konusunda eğitim kurumlarında görev yapan eğitim yöneticilerinin yerinden yönetim anlayışına ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Yapılan bu çalışma ile eğitim yöneticilerinin ...
Türkiye’de Bütçenin Yasama Organı Tarafından Denetimi ve Sayıştay’ın Konumu
(2017-06)
Bütçe hakkını elinde bulunduran yasama organının, bütçe kanunuyla hükümete
verilen izin ve yetkinin belirlenen sınırlar içerisinde kullanılıp kullanılmadığını
denetlemesi kaçınılmazdır. Bütçenin denetimi teknik donanımı ...
Eğitsel Sosyal Ağ Ortamı Edmodo’nun Kullanılabilirliğinin İncelenmesi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ tabanlı bir öğrenme ortamı olan Edmodo’nun kullanılabilirliğini incelemek ve mevcut kullanılabilirlik sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 ...
Üniversite Öğrencilerinin Şehir İmajlarına Yönelik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Örneği
(2017-06)
Şehirler, içinde yaşayanlar tarafından farklı şekillerde algılanmaktadır. Bu
algı, kişilerin yaşı ve eğitim düzeyi, yerli/yabancı olması gibi çeşitli faktörlere göre
farklılık göstermektedir. Bu farklılıkların temelinde ...
Öğretmenlerin Eğitime İnanma ve İşle Bütünleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma ile işle bütünleşme düzeyleri arasındaki ilişinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, çalışma grubunu çeşitli kamu okullarında görev ...
Türkiye’de Vatandaş Katılımı: Milli Eğitim Bakanlığı Örneği
(2017-12)
Vatandaş katılımı günümüzde demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından birisi
olarak kabul edilmektedir. Bu çerçevede hemen hemen tüm kamu kurumları demokratik
meşruiyetlerini sağlamlaştırmak ve vatandaşlara daha kaliteli ...
The Efficiency of the Song Repertoire on the Musical Development Level of Pre-School Children Aged Six Years Old
(2017-12)
In this research it was aimed to form a nursery rhymes repertoire for preschool children, which is appropriate for the necessities of the Early Childhood
Education Program and to help pre-school music teachers carry out ...
Öz Yansıtma ve Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlikleri Üzerinde Etkisi
(2017)
Bu araştırmanın amacı öz yansıtma ve sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının öz yeterlikleri üzerindeki etkisini analiz etmektir. Veri toplamada ve analizinde karma yöntemler yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen ...