Üniversiteye girişte sosyal bilgiler öğretmenliği tercih nedenleri: karşılaştırmalı bir inceleme
Özet
Araştırma Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının büyük bir kısmının mesleği sevdiği için tercih ettiği görülmüştür. Ancak puanı bu alana yettiği için ve açıkta kalmamak için tercih edenlerin de önemli bir orana sahip olduğu göze çarpmaktadır.
Bu araştırmada 2014 yılında Türkiye genelindeki altmış üniversitede öğretim veren Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinden taban puanlarına göre dört grup oluşturulmuş ve içlerinden birer üniversite seçilmiştir. Araştırmada bu dört üniversitenin 1. ve 4. sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının bu anabilim dalını seçme nedenlerini karşılaştırma amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya dört üniversitenin 1. ve 4. Sınıflarında okuyan 345 öğretmen adayı katılmıştır. In research, it has accrued that the most of the social studies teacher candidates preferred the department because they likes the profession. However, it is also clearly-understood that the ones, who prefer just because their exam marks are only enough for this department and who don’t want to be out, have a significant ratio.
Turkey instructor in 2014. In this research, according to their scores in the sixty universities across the base of the Social Studies Education Department in 2014, four groups have been formed and one university was selected. The aim of this study is to compare the reasons for the selection of the social studies department of teacher candidates, who are in the first and fourth grade of these four universities. In order to achieve this aim, screening model was used. A total of 345 teacher candidates from the 1st and 4th grades of four universities participated in the study.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7156Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]