Argümantasyon tabanlı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve argümantasyon becerileri üzerine etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri dersi Kuvvet ve Enerji ünitesi kapsamında ortaokul 7. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen argümantasyon tabanlı öğretimin, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ve argümantasyon becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kırıkkale ili, Karakeçili ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan iki farklı şubedeki 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma, deney grubunda 18, kontrol grubunda 18 olmak üzere 36 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiş, yaklaşık 12 hafta sürmüştür. Çalışmada yarı deneysel ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına “Bilimsel Argümantasyon Testi” ve “Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Süreç sonunda öğrencilerin ilgili testlerden aldıkları puanlar analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerinin bilimsel argümantasyon beceri düzeylerinin kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde arttığı tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının bilimsel süreç beceri düzeyleri arasında ise anlamlı bir fark bulunamamıştır. The aim of this study is to investigate the effect of argumentation-based instruction within force and energy unit of science on scientific process and argumentation skills of 7th grade students. The sample of the study consists of seventh grade students in two different branches in a public school in Karakeçili district of Kırıkkale province in 2018-2019 academic year. The study was conducted with18 of these students in experimental group and 18 of these students in the control group were participation 36 students in total, and lasted 12 weeks. In the study, semi-experimental pre-test and post-test paired control group design was used. “Scientific Argumentation Test” and “Scientific Process Skills Scale” were applied to the experimental and control groups as pre-test and post-test. At the end of the process, students' scores from related tests were analyzed. As a result of the research, it was found that the scientific argumentation skill levels of the experimental group students were statistically higher than the control group students. There was no significant difference between the scientific process skill levels of the experimental and control groups.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7175Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]