Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKavaklı Tuğba
dc.contributor.authorUçan Mehmet Hilmi
dc.date.accessioned2019-11-15T08:31:00Z
dc.date.available2019-11-15T08:31:00Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7176
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çocuk edebiyatında önemli bir yere sahip olan Mavisel Yener’in masallarında verilmek istenen değerleri tespit etmek; incelenen masalların değerler eğitimindeki önemini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada Mavisel Yener tarafından kaleme alınan otuz dört masal incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşmeden faydalanılmış, literatür taraması ve içerik analizi yapılmıştır. Değerleri saptamak için otuz dört masal tek tek kodlanmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kuramsal çerçeveden bahsedildikten sonra ikinci bölümde Mavisel Yener’in hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise masallardan elde edilen bulgular örneklerle sunulmuş, grafik ve tablolarla desteklenmiştir. Son olarak araştırmadan elde edilen sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda Mavisel Yener tarafından kaleme alınan otuz dört masalda on dokuz değer tespit edilmiştir. Bu değerler şunlardır: Sabır–kararlılık-inanç, özgüven, özdisiplin– çalışkanlık– zamanı verimli kullanma, dostluk-vefa, hoşgörü, sevgi, alçakgönüllülük, duyarlılık, sorumluluk, dürüstlük, güvenilirlik, saygı, adalet, cesaret, iyilik, yardımseverlik, paylaşma, merhamet, tutumluluk–kanaatkârlık.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the values of the tales of Mavisel Yener who has an important place in children's literature and to reveal the importance of the studied tales in the values education. Thirty-four stories written by Mavisel Yener were examined in the study. In this study, the interview technique, as one of the qualitative research methods were used and literature review and content analysis were performed. Thirty-four fairy tales were individually coded to determine the values. The study consists of three parts. After mentioning the theoretical framework in the first chapter, the second part includes information about Mavisel Yener's life, literary personality and his works. In the third chapter, the findings obtained from the tales were presented with examples and supported by graphs and tables. Finally, the results and suggestions obtained from the study were included. As a result of the study, nineteen values were determined in the thirty four tales by Mavisel Yener. These values are: Patience-stability-faith, self-reliance, the self-discipline- diligence, efficient time management, friendship-loyalty, tolerance, love, humility, sensitivity, responsibility, honesty, reliability, respect, justice, courage, favor, helpfulness, sharing, pity, thrift-contentment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMasal Kitaplarıen_US
dc.subjectÇocuk Edebiyatıen_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.titleMavisel yener’in masal kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeEvaluatıon of mavısel yener's faıry tale books ın terms of values educatıonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKavaklı, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster