Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenci tasarımlı dergilerin akademik başarıya ve derse olan tutuma etkisi
Özet
Bu çalışmada öğrenci tasarımlı olarak hazırlanan sosyal bilgiler dergisinin sosyal bilgiler dersinde başarıya ve derse olan tutuma olumlu bir etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada yöntem olarak karma model uygulanmıştır. Çalışma 2018-2019 öğretim yılı Afyonkarahisar ili Başmakçı ilçesi Yaka Ortaokulu 7. sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Deney grubu 17 öğrenciden, kontrol grubu da 16 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubuna 7. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının ilk üç ünitesini kapsayacak şekilde ders kazanımlarına uygun olarak ve öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak şiir yazma, skeç-drama oynama, pandomim yapma, röportaj yapma, hikaye yazma, mektup yazma, biyografi hazırlama, karikatür çizme, araştırma-inceleme yapma, resim yapma, fotoğraf çekme, türkü söyleme, film izleyip kritiğini yapma gibi etkinlikler yaptırılmış ve bu etkinlikler 3 sayılık bir dergi haline getirilmiştir. Kontrol grubunda ise dergi kapsamında etkinlikler yaptırılmadan üniteler işlenmiştir. Gruplara uzman görüşü alınarak güvenirlikleri kanıtlanmış 25 maddelik çoktan seçmeli test ile Demir ve Akengin (2010)’in Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre deney grubundaki öğrencilerin son test başarı puanları açısından kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olduğu gözlenmiştir. Öğrenci tasarımlı sosyal bilgiler dergisinin deney grubundaki öğrencilerin derse yönelik tutumlarına öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilere göre pozitif yönde etkili olduğu saptanmıştır. This study investigates whether social studies journal prepared as student designed has a positive effect on success and attitude towards the course. A sequential mixed model is used in the study. The study contains 7th grade students in Yaka Secondary School, Başmakçı District of Afyonkarahisar province in the academic year of 2018/2019. Experimental group contains 17 students and control group contains 16 students. Some activities in accordance with the course objectives including the first three units 7th grade Social Studies Curriculum have been made for the experimental group like writing a poem, playing sketch and drama, pantomiming, interviewing, writing a story, writing a letter, preparing a biography, drawing a caricature, conducting research and investigation, drawing a picture, taking a picture, sing a folk song , making a review after watching a film by considering students' interests and talents. These activities have been turned into a 3- issue journal. The units have been taught to the control group without performing activities within the scope of journal. Expert opinion of the groups has been obtained and 25-item multiple choice test whose its reliability has been proven and Social Studies Attitude Scale of Demir and Akengin (2010) have been applied. According to findings obtained by the research, it has been observed that the students within the experimental group are more successful than the students within the control group in terms of final test success scores It has been determined that Student- designed Social Studies Journal positively affects the attitudes of students in the experimental group towards the course.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7207Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]