Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurtdede Fidan Nuray
dc.contributor.authorYeter Faruk
dc.date.accessioned2019-11-25T10:25:06Z
dc.date.available2019-11-25T10:25:06Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7236
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan 18 değere Türkiye'de yayınlanan çocuk dergilerinde ne oranda yer verildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Veriler Türkiye’de en fazla okuyucuya sahip 4 farklı çocuk dergisinin toplam 24 sayısından elde edilmiştir. Araştırmada veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ülkemizde yayınlanan çocuk dergilerinin değerler eğitimi amacıyla eğitsel bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, çocuk dergilerinde en fazla yer verilen değerler; bilimsellik, estetik, duyarlılık, çalışkanlık ve sevgi değerleri olarak tespit edilmiştir. Çocuk dergilerinin; adalet, bağımsızlık, tasarruf, eşitlik ve vatanseverlik değerlerine ise çok az yer verdikleri görülmüştür. TRT Çocuk Dergisinde en sık rastlanan değerler estetik, bilimsellik ve duyarlılık değerleri; en az rastlanan değerler ise vatanseverlik, adalet, tasarruf değerleri olarak belirlenmiştir. Bilim Çocuk Dergisi’nde en fazla bilimsellik, estetik ve sevgi; en az adalet, bağımsızlık ve tasarruf değerlerine vurgu yapıldığı; Araştırmacı Çocuk Dergisi’nde “bilimsellik, estetik ve çalışkanlık” en fazla rastlanan olurken, “bağımsızlık, adalet ve vatanseverlik” değerleri en az rastlanan değerlerdir; National Geographic Kids’de ise en fazla rastlanan değerler, bilimsellik, duyarlılık ve çalışkanlık olarak görülürken; en az adalet, bağımsızlık ve vatanseverlik değerleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the 18 values in the Social Studies Curriculum and how much they are included in children's magazines published in Turkey. The research was carried out within the framework of the document review method which is one of qualitative research methods. The data was obtained from a total of 24 of 4 different children's magazines with the highest number of readers in Turkey. In the study, the data was analyzed by content analysis method. As a result of the study, it was concluded that children's magazines published in our country can be used as an educational tool for values education. In the study, the most frequent values included in children's magazines were determined as; the values of science, aesthetics, sensitivity, diligence and love. Children's magazines, on the other hand, included the values of justice, independence, savings, equality and patriotism less. The most common values in the journal “TRT Çocuk” are aesthetic, scientific and sensitivity values; the least common values are patriotism, justice and saving values. In the journal “Bilim Çocuk”, the most emphasis is placed on the values of science, aesthetics and love; the least on justice, independence and savings; in the journal “Araştırmacı Çocuk”, “science, aesthetics and diligence” are the most common values, while “independence, justice and patriotism” are the least common values; while the most common values in National Geographic Kids are science, sensitivity and diligence, the least are seen as the values of justice, independence and patriotism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk dergileri,en_US
dc.subjectdeğerler eğitimi,en_US
dc.subjectSosyal Bilgiler.en_US
dc.titleÇocuk dergilerinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysıs of the values of socıal studıes currıculum ın chıldren's magazınesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYeter, Faruk


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster