Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZorlu Özcan
dc.contributor.authorDağlı Kübra
dc.date.accessioned2019-11-26T06:51:55Z
dc.date.available2019-11-26T06:51:55Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7284
dc.description.abstractEmek yoğun faaliyet gösteren otel işletmelerinde misafir memnuniyeti büyük ölçüde işgörenlerin hizmet sunumu performanslarına bağlıdır. Dolayısıyla otel işletmelerinde işgörene verilen değer, başarının temel unsurlarından birisini teşkil etmektedir. Buradan hareketle işgörenlerin haklarının mümkün olduğu kadar iyileştirilmesi ve örgüte olan güvenlerinin yüksek tutularak misafir memnuniyetinde istenilen kalitenin sağlanması gerekmektedir. Çünkü kaliteli hizmet sunumu otel işletmeleri için rekabet avantajının öncülü durumundadır. Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinde işgörenlere sağlanan işgören haklarının, örgütsel güven iklimi algısı üzerine etkisinin belirlenmesidir. Bu amaç kapsamında Mart ve Nisan 2019 döneminde, Aydın ili Kuşadası ilçesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 400 katılımcı ile nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel verilerin elde edilmesi kapsamında anket tekniğinden faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz sürecinde tanımlayıcı istatistikler (yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma) ve ilişki ölçüm testlerinden (Korelasyon ve Regresyon) faydalanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda otel işletmelerinde işgörenlere sağlanan hakların örgütsel güven iklimi algısını etkilediği saptanmıştır. Söz konusu etkide yasal, sendikal ve mesleki gelişim ile ilgili haklar ise ana etkendir.en_US
dc.description.abstractCustomer satisfaction in labour-intensive hotel enterprises largely depends on service performance of hotel staff. Thus, the value given to employees in hotel enterprises is one of the basic elements of success. Therefore, to ensure desired quality on customer satisfaction, labour rights need to be improved by keeping the employees' trust to the organization high. Delivering a quality service is an antecedent of competitive advantage for hotel enterprises. The aim of this study was to determine the effects of labour rights given by hotel enterprises on the perception of organizational trust climate. Within this context, the study was conducted on 400 participants who were working in 5 star hotels in Kuşadası, the district of Aydın, in the period of March-April 2019. In the study, survey technique was used to obtain quantitative data. Descriptive statistics (percentage and frequency, mean and standard deviation) and correlation tests (Correlation and Regression) were performed to analyse obtained data. As a result, it was concluded that labour rights given in hotel enterprises positively affect the perceptions of organizational trust climate. Furthermore, labour rights about legal, union and career development are the main factors on this effect.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşgören Hakları,en_US
dc.subjectÖrgütsel Güven İklimi,en_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.titleOtel işletmelerinde işgörenlere sağlanan çalışma haklarının, örgütsel güven iklimi algısı üzerine etkisi: Kuşadası örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects of labour rıghts on the perceptıon of organızatıonal trust clımate at hotels: a case study ın Kuşadasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDağlı, Kübra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster