Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkar Erkan
dc.contributor.authorYüksel Hale Fulya
dc.date.accessioned2019-11-29T07:34:54Z
dc.date.available2019-11-29T07:34:54Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7323
dc.description.abstractYouTube, tüketici satın alma davranışı ile alakalı az sayıda çalışmaya konu olmuş yeni sosyal medya platformlarından biridir ve bu çalışmada, YouTube’da ürünlerle alakalı videolar izleyen tüketicilerin satın alma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi hedeflenmiştir. Hipotezleri test etmek için YouTube’da makyaj / güzellik videosu izleyen tüketicilere online olarak anket uygulanmıştır. Modeldeki ilişkiler yapısal eşitlik modellemesi yaklaşımı kullanılarak, geçerli 8.685 adet anket formu ile incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, ürünlerle alakalı YouTube videolarının tüketicilerin satın alma niyetini etkilemede önemli olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, birçok faktörün satın alma niyetini farklı derecelerde etkilediği görülmüştür. Bu çalışma, YouTube videolarının satın alma niyetine etkilerini inceleyen nadir çalışmalardan biridir ve diğer sosyal medya platformlarıyla satın alma niyetini birleştiren çalışmalara yeni bir boyut katmaktadır. Ayrıca bu çalışma YouTube videolarına has olan “görüntüleme, beğenme, yorum, cevap sayısı”, “algılanan video özellikleri” ve “vlogger itibarı” gibi yeni faktörler de önermektedir.en_US
dc.description.abstractYouTube is one of the new social media platforms that has received minimal research related to consumer purchase behavior. This paper aims to identify the factors that affect purchase intention of consumers who watch product related YouTube videos. Online questionnaires for consumers who watch make-up / beauty videos on YouTube are used to investigate the hypotheses. Structural equation modeling approach is used to explore the relationships in the model with a total of 8685 valid questionnaires. The findings reveal that product related videos on YouTube are important for influencing consumers’ purchase intentions. In addition, several factors affect purchase intention on different levels. This study is one of the rare studies that combine YouTube videos and their effects on purchase intention and by using YouTube videos, this study extends previous research on purchase intention related to other social media platforms. Also, this study introduces new factors that are specific to YouTube, such as “number of views, likes, comments and replies”, “perceived video characteristics”, and “vlogger reputation”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatın alma niyeti,en_US
dc.subjectkullanıcı yaratımlı içerik,en_US
dc.subjectvideo paylaşım sitelerien_US
dc.titleYoutube videolarının tüketici satın alma niyetine etkisi: Makyaj / güzellik kanalları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of youtube vıdeos on consumer purchase ıntentıon: A research on make up / beauty channelsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYüksel, Hale Fulya


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster