Finansal analiz sürecindeki bilanço ve gelir tablosu düzeltmelerinin oranlara etkisi
Özet
Mali tablolardan yöneticiler, finans kuruluşları, yatırımcılar, devlet gibi pek çok kişi ve kurum faydalandığından, bu tablolardaki bilgilerin doğru, güvenilir ve karşılaştırılabilir olması gerekir. Bu amaçla otoriteler tarafından çeşitli muhasebe standartları oluşturulmakta ve dış denetim ile firmaların mali tabloları kontrol edilmektedir. Ancak bağımsız denetim kapsamında olmayan, standartları uygulamayan veya yanlış uygulayan firmaların mali tablolarının gerçek durumla uyumlu hale getirilmesi gerekir. Bu nedenle finansal analiz öncesinde mali tablolarda bir takım düzeltme (aktarma-arındırma) işlemleri yapılmaktadır. Bu çalışmada analistlerce yapılan düzeltme işlemleri ve bu düzeltmelerin analiz sonuçlarına etkileri oran analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Yapılan düzeltme işlemleri sonucunda likidite, mali yapı, faaliyet ve karlılık oranları önemli ölçüde değişmekte, böylece karar alıcılar firma hakkında daha doğru ve gerçekçi değerlendirme yapma imkanı elde etmektedir. Many people and institutions (like managers, banks, investors and state) benefit from financial statements. Therefore information presented in the financial statements must be correct, reliable and comparable. For this purpose, various accounting standards are formed by the authorities and financial statements of the companies are controlled by external auditors. However, the financial statements of those companies, that are outside the scope of external audit and that do not or falsely implement the standards, must be adjusted to reflect the real situation. Thus, some corrections (transference-purification) are made on financial statements before the financial analysis. This study examines the corrections made by financial analysts and the impact of these corrections on the analysis results, by using the ratio analysis method. As a result of the corrections; liquidity, financial structure, activity rates and profitability ratios change significantly, which gives decision makers the opportunity to make a more accurate and realistic evaluation of the company.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7332Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]