Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzun, Havva
dc.contributor.authorDemir, Ş Şirvan
dc.date.accessioned2019-12-20T06:54:46Z
dc.date.available2019-12-20T06:54:46Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationUzun, H., & Demir, Ş. Ş. (2019). Marka kent Isparta üzerine bir araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.24, S.2, s.171-186.en_US
dc.identifier.urihttp://iibfdergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/352/files/yil-2019-cilt-24-sayi-2-yazi02-19062019.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7564
dc.description.abstractTüketiciler klasik bir ürün veya hizmet almak yerine, markalı bir ürün veya hizmeti almayı tercih etmektedir. Bu yüzden markalaşmış bir kent yaratma çalışmaları son yıllarda turizm alanında öne çıkan bir konudur. Kent markalaşması kavramıyla kentler, benzer hizmetler sunan diğer kentlerden kendilerini farklılaştırmaya çabalamaktadır. Bu nedenle Isparta’da yerel yönetim tarafından bilinçli veya bilinçsiz olarak yapılmış marka çalışmaları bulunmaktadır. Bu çalışma ile yerel yönetim tarafından Isparta kenti için yapılan marka çalışmalarını halkın nasıl değerlendirdiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği katılımcıların düşüncelerini daha net ortaya koyabileceğinden dolayı tercih edilmiştir. Çalışma Isparta’nın markalaşma sürecinde temel oluşturması açısından ve yerel yönetime yardımcı olabilecek veriler elde edilebilmesini sağlayacağından önem arz etmektedir. Araştırma verileri halkın yoğun olarak görüldüğü alanlar ile çeşitli kurum ve kuruluşlar ziyaret edilerek toplanmıştır. 400 katılımcı ile yüz yüze görüşülerek araştırma soruları yöneltilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, marka kent olma yolunda ilerleyen Isparta’nın turizm açısından zengin bir potansiyeli olduğunu, gelenek ve göreneklerine bağlı bir şehir olduğunu, turizmde popülerliğinin artmakta olduğunu ancak tanıtım faaliyetlerinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, kentin markalaşma açısından önemli kaynaklara sahip olduğunu ve bu kaynakların değerlendirilmesi gerektiğini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractConsumers prefer to buy a branded product or service instead of buy a classic product or service. For this reason, creating a branded city is a prominent issue in the field of tourism in recent years. With the concept of city branding, cities strive to differentiate themselves from other cities offering similar services. Therefore, there are brand studies conducted in Isparta by the local government consciously or unconsciously. With this study, it is aimed to show how the public evaluates the brand works made for the city of Isparta by the local government. The semi-structured interview technique, which is one of the qualitative methods in the research, was preferred because it could reveal the thoughts of the participants more clearly. The study is important because it can provide the basis for the branding process of Isparta and to provide data that can help the local government. Research data was collected in areas where people gathered intensively, by visiting various institutions and organizations. A total of 400 participants were interviewed face to face and the research questions were asked. The findings of the study show that Isparta, which is on its way to be a branded city, has a rich potential in terms of tourism, is a city keep on its traditions, its popularity is increasing in tourism but its promotional activities are insufficient. The results of the study showed that the city has important resources in terms of branding and these resources should be evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSüleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.subjectKent Markalaşmasıen_US
dc.subjectIspartaen_US
dc.titleMarka kent Isparta üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the branded city Ispartaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentSandıklı Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0001-8997-2583en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.contributor.institutionauthorUzun, Havva


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [4]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster