Popüler kültür öğelerinin pazarlama açısından önemi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi akademik personelinin kültürel tüketim profili üzerine bir araştırma
Künye
GÖKSEL Türker, ÖZMEN Alparslan, ÖZ Fuat, (2001). Popüler Kültür Öğelerinin Pazarlama Açısından Önemi Ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Personelinin Kültürel Tüketim Profili Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi. 6. Ulusal Pazarlama Kongresi, s:331Özet
Kitle iletişim teknolojilerindeki gelişim sonucu olarak kitle iletişim araçları, toplumsal yaşantının bütün düzeylerindeki ağırlığını gün geçtikçe hissettirmektedir. Bu bağlamda; popüler kültür öğeleri de ele alınması gereken kültürel ürünlerdir. Popüler kültür, çoğunlukla kitle iletişim araçları olarak da anılmaktadır. Bu çalışmamız da; popüler kültür öğelerinin pazarlama açısından önemi ve alan çalışmasında Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik personelinin tercihleri belirlenmeye çalışılmıştır. Akademik personelin kitap, dergi, gazete okuma, İnternet kullanma gibi mesleki yönlerini geliştirmeye yönelik çabaları ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca akademik personelin sosyal faaliyetlere katılımları da ortaya çıkarılmıştır. Bu bağlamda, akademik personelin, müzik dinleme, spor yapma ve eğlenme alışkanlıklarına yönelik bulgular elde edilmiştir. Because of development in mass communication technologies, mass communication tools put impact. their importance in all social levels in every passing day. In this context; popular culturel elements might be considered as cultural products. Popular culture refers to as mass communication tools. In this study the importance of popular culture components have been examined in terms of marketing.Then the preference of Afyon Kocatepe University’s academic personnels have been studied to define their profile of cultural consumption in a field study. In this study the extend of the mass communication tools used by the academic personnel have been determined in detail. Furthermore, we tried to determine the academician activities- reading variant books, magazine, journal, newspapers and using internet - related to their field and other social activities that contrubute to their academic career. Also it has been examind to expose the degree of the participation in the sovcial activities by the academic personnel. İn this context academic personnel’s habit of the listing to the music, doing sports and entertaining were tried to examind.
Kaynak
6. Ulusal Pazarlama KongresiCilt
6Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7654Koleksiyonlar
- Makaleler [69]