Hareket eğitiminin okul öncesi çocukların görsel algı düzeyleri üzerine etkisi
Özet
Bu araştırmada ‘Hareket Eğitiminin Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Düzeyleri Üzerine Etkisi’ incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Afyonkarahisar Merkez il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 2 anaokulundan toplam 90 çocuk katılımıyla gerçekleş-tirilmiştir. Araştırma uygulama(U) grubu (27 kadın, 18 erkek) 45 çocuk, kontrol grubu (K) da (28 kadın, 17erkek) 45 olmak üzere toplam 90 çocuktan oluşturulmuştur. Uy-gulama grubuna 6 hafta boyunca haftada 1 gün 90 dakika olmak üzere hareket eğitim programı uygulanmıştır.. Araştırma öncesi ve sonrasında her iki gruba fiziksel ölçümler (boy, vücut ağırlığı, beden kütle indeksi) ve frosting gelişimsel görsel algı testi (FGGAT) uygulanmıştır. Araştırmada shapiro-wilk testi ile normallik analizi yapılmış, parametrik olmayan testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda hareket eğitimi uygulanan grup ile kontrol grubu ön test son test arasında arasında anlamlı farklılık görülürken(p<0.05 p<0,01) gruplar arasında fark-lılık görülmedi (p>0,05). Hareket eğitimi uygulayan grubun şekil sabitliği ve mekân da konum algılama düzeylerinin kontrol grubuna göre çok anlamlı düzeyde farklılık olduğu görüldü (p<0.01). Sonuç olarak anaokullarında 1 saatlik hareket eğitimi uygulama süresinin görsel algı düzeyleri üzerinde yetersiz olduğu görülmüştür. Hareket etkinliklerinin bu yaş grubundaki çocuklarda daha fazla arttırılması öneril-mektedir. In this research, it is aimed to examine the "Effect of Movement Education on Pre-school Children's Visual Perception Levels". The research was carried out with the participation of 90 children from 2 kindergartens affiliated to Afyonkarahisar Central Provincial Directorate of National Education. The research application group (27 females, 18 males) consists of 45 children, and the control group (28 females, 17 males) comprised of 45 children in total. A movement training program was applied to the application group for 6 weeks, 1 day a week for 90 minutes. Physical meas-urements (height, body weight, body mass index) and frosting developmental visual perception test were applied to both groups before and after the study. In the study, normality analysis was performed with the shapiro-wilk test, and the Wilcoxon Signed Ranks Test, one of the non-parametric tests, was applied. As a result of the study, there was a significant difference between the movement training group and the control group pre-test post-test (p <0.05 p <0.01), while no difference was found between the groups (p> 0.05). It was observed that the shape stability and position perception levels of the movement training group differed significantly from the con-trol group (p <0.01). As a result, it was observed that 1 hour of movement training practice time in kindergartens was insufficient on visual perception levels. It is rec-ommended to increase movement activities more in children in this age group.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/8774Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [635]