Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİbili, Emin
dc.contributor.authorŞahin, Sami
dc.date2014-11-22
dc.date.accessioned2014-11-22T11:36:29Z
dc.date.available2014-11-22T11:36:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationİbili, Emin ve Sami Şahin. "Artırılmış Gerçeklik ile İnteraktif 3D Geometri Kitabı Yazılımın Tasarımı ve Geliştirilmesi: ARGE3D." AKÜ Fen Bil. Dergisi 13, Sayı.1 (2013) : 1-8.en_US
dc.identifier.issn2147-5296
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/887
dc.description.abstractSoyut düşünme becerisi gerektiren geometri konularını, kâğıt, kalem, cetvel gibi araçlarla somutlaştırmaya çalışmak, ilgili kavram ve kuralları doğru bir şekilde içselleştirmeye ve görselleştirmeye yeterli olmayabilir. Bu nedenle geometri konularının daha derinlemesine öğrenilmesini sağlamak, soyut kavramları somutlaştırmak için eğitim teknolojilerindeki yeni yönelimleri takip etmek ve kullanmak gerekmektedir. Son yıllarda adını sıkça duyduğumuz Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları eğitim teknolojileri alanında umut veren eğitim teknolojileri arasında yerini almıştır. Bu çalışmada ise 6. sınıf Matematik kitabının geometrik cisimler ünitesinde yer alan üç boyutlu çizimler AG teknolojisi ile zenginleştirilerek 3D geometri kitabı yazılımı hazırlanmıştır. Visual Studio 2012 platformu ve Microsoft Silverlight yazılım geliştirme düzlemi kullanılarak geliştirilen ARGE3D geometri kitabı yazılımı için Silverlight ve Windows Phone için esnek artırılmış gerçeklik kütüphanesi olan Slartoolkit'den faydalanılmıştır. Geliştirilen yazılım MEB’e bağlı okullarda matematik ders materyali olarak kullanılmış ve bu alanda yazılım yapmak isteyen bundan sonraki eğitim yazılımı geliştiricilerine AG yazılımlarının uygulama potansiyeli, sınırlılıkları hakkında bilgiler verilmiş ve çözüm önerileri getirilmiştir. Ayrıca AG işaretleyicilerin kitap üzerindeki dâhili kullanımı ve harici kullanımı karşılaştırılmış ve sınıf içi eğitimdeki etkileri gözlemlenmiştir. Sonuçlar ARGE 3D geometri kitabı yazılımının öğrencilerin ilgi ve dikkatini derse çekerek öğrenilmesi zor olan geometri konularının öğrenilmesini kolaylaştırdığını, ancak bilgisayar laboratuarı ortamında kullanıldığında kamera pozlama ayarları nedeninden dolayı yansımaların oluştuğu tespit edilmiştir. Ayrıca ARGE 3D işaretleyici sisteminin harici kullanımının kullanıcı bilgisayar arasındaki etkileşimi ve kullanım kolaylığını artırdığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractTrying to concretisate geomery subjects that require abstract thinking, using tools like paper, pen and ruler may not be enough to internalization and visualisation of concepts and rules. Thats why it is necessary to follow and use new approaches ln educational technologies for better teaching of geometry subjects and concretisating abstract concepts. Augmented Reality (AR) applications that we hear its name a lot recently created awareness in educational technologies subject and had its place in promising educational technologies. In this study, a 3D geomtry book has been prepared by enriching 6th grade math book geometric objects using augmented reality. For ARGED3D geometry book software which was developed on Visual Studio 2012 and Microsoft Silverlight, Slartoolkit which is an augmented reality library for Silverlight and Windows Phone was used. The produced software was used as a course material at Ministry of National Education schools and ,informed the further educational software developers who wanted to produce software on this subject, about pros and cons and application potential of augmented reality software and provided solutions. In addition embedded and unembedded use of marks on books are compared and effets in classrom were observed. Outcomes, AR 3D gemoetry book supports learning of difficult geometry subjects by taking attention of students but when used in computer laboratories, it was found that because of camera posing settings, reflections happened. In addition, it was observed that external use of AR marking system increases the interaction and ease of use.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.6213en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectGeometri Eğitimien_US
dc.subjectAg Kitapen_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik ile interaktif 3D geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: ARGE3Den_US
dc.title.alternativeSoftware design and development of an interactive 3D geometry book using augmented reality: ARGE3Den_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster