Başlık için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
Toplam kayıt 1638, listelenen: 654-673
-
İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Edebî Metinlerin Çocuk Edebiyatı Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Ders kitapları okullarda en yaygın kullanılan ders araçlarıdır. Teknoloji alanındaki gelişmelere rağmen önemini korumaktadır. Türkçe dersinde ana dili etkinlikleri ders kitaplarında yer alan metinler aracılığıyla yapılmaktadır. ... -
İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Düşünceyi aktarmada dil ne kadar önemliyse bu önem toplumları yaklaştırmada da söz konusudur. Aynı zamanda toplum içinde insanların düşünceleri dil yolu ile şekillenir çünkü dil sayesinde düşünceler paylaşılır ve toplumsal ... -
İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde Basamaklı Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Çalışmada ilköğretim 6 ve 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da bir özel ilköğretim okulunda 2008 – 2009 eğitim ... -
İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada ilköğretim 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da Merkez Atatürk İlköğretim Okulunda 2010 - 2011 ... -
İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebî Metinlerin Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında yürürlüğe giren Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki edebî metinler, temel evrensel değerler açısından inceleniyor. Çalışmada ... -
İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Memnuniyetlerinin Seviye Belirleme Sınavı’ndaki (Sbs) Sosyal Bilgiler Test Başarısına Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmanın amacı İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf İlköğretim Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Memnuniyetlerinin Seviye Belirleme Sınavı’ndaki (SBS) Sosyal Bilgiler Test Başarısına Etkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin ... -
İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi İle Edebî Dilin Söz Diziminin Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu tezde, ilköğretim 7.sımf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebî dilin söz dizimi karşılaştmlmıştır. Edebî dili temsilen Yakup Kadri Karaosmanoğlu seçilmiştir. GİRİŞ bölümünde, problem ortaya konmuş, çalışmanın ... -
İlköğretim 7.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan (öğrencilere sunulan) kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu incelemek amacıyla ... -
İlköğretim 8. Sinif Öğrencilerinin Yazim Kurallarini Uygulamadaki Sorunlari ve Bunlarin Nedenleri Üzerine Bir Araştirma (Afyonkarahisar İli Bolvadin İlçesi Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İlköğretim, yazma eğitiminin temelinin atıldığı dönemdir. Öğrenciler, birinci sınıf temel olmak üzere yazma çalışmalarına yönlendirilir. İkinci ve üçüncü sınıflarda yazma çalışmaları genişletilerek devam ettirilir. ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı, Tutum ve Kaygılarının Öğrenme Stillerine Göre Farklılığının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığı incelenmiştir. Ayrıca bu çalışmada öğrencilerin matematik başarıları, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe 6. ve 7. Sınıf Ders Kitaplarından Geçen Bilinmeyen Kelimeleri Kazanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma Uşak Merkezindeki ilköğretim 8. sımfa giden öğrencilerin Türkçe 6. ve 7. sımf ders kitaplarında geçen bilinmeyen kelimeleri kazanıp kazanmadıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebi Söz Diziminin (Tarık Buğra) Karşılaştırılması (Bolvadin Örneği / Yazılı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)çalışmada Tarık Buğra’nın on bir tahkiyeli eserinden ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılarından alınan bin beş yüzer cümle söz dizimleri bakımından incelenilerek edebi yazı dilindeki söz dizimi ile öğrencilerin ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinde Zarf Kullanımı Üzerine Bir Araştırma ( Manisa / Turgutlu İlçesi Örneği )
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, çalışma evrenindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanım sıklığının belirlenmesi için yapılmıştır. Öğrencilerin zarf kullanım sıklığını tespit edebilmek için Turgutlu ... -
İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Kitaplarında Metinlerin Çocuk Edebiyatı Ölçütleri Açısından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hilmi UÇAN Bu çalışmada, ilköğretim 8. sımf Türkçe kitaplarındaki metinler incelendi. Bu ders kitapları arasından Veysi YILDIRIM’ ın Talim ... -
İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Sıfatları Kullanma Becerisi ile Okul Başarıları Arasındaki İlişkiler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada, Uşak merkezdeki ilköğretim okullarında 2003/2004 eğitim-öğretim yılında 8. sınıftaki öğrencilerin okul başarıları ile sıfat kullanımı arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılmasına yöneliktir. Çalışmada Uşak ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sımf matematik kitaplarım (Öğretmen Kılavuz, Öğrenci ders ve öğrenci çalışma kitapları) görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirmek ve görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre, Alan ve Hacim Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim hesaplamaya ilişkin kazanımları öğrenme düzeylerinin, ayrıca bu konulardaki hata ve kavram yanılgılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin genel başarıları, ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri İle Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Günümüz toplumlarında eğitimin en önemli amaçlarından birisi de bireylerde uzun vadeli öğrenme becerilerini geliştirmektir. Bireylerin kendi öğrenmelerinde hedef belirmelerine, bu hedeflere ulaşmak için öğrenmelerini ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ...