Başlık için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
Toplam kayıt 1638, listelenen: 80-99
-
643 Numaralı Karahisar-I Sahibşer'iyye Sicili’nin( 1-120 Numaralı Sayfaları) Transkripsiyonu ve Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada H. 1329-1330 (M.1911-1912) yıllarını kapsayan 643 Numaralı Karahisar-ı Sahib Şer’iyye Sicili’nin 1-120 sayfaları incelenmiştir.Şer’iyye sicilleri orijinal bilgilere sahip olması nedeniyle mahalli tarih açısından ... -
647 Numaralı Karahisar-ı Sahib Şer'iyye Sicilli
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Çalışmamızda, H.1333-1334 (M.1915-1916) yıllarını içeren 647 Numaralı Karahisar-ı Sahip Şer‘iyye Sicili incelenmiştir. Şer‘iyye sicillerinin şehir tarihleri açısından taşıdığı önemden dolayı, çalışmış olduğumuz Karahisar-ı ... -
648 Numaralı Karahisar-i Sahip Şer'iyye Sicili
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmamızda, H. 29 Cumadiye'l Ahir 1332- H. 4 Cumadiye'l ula 1333 (M.1914-1915) tarihleri arasını içeren 648 Numaralı Karahisar-ı Sahip Şer'iyye Sicili incelenmiştir. Şer'iyye sicillerinin şehir tarihi açısından ... -
651 Numaralı Karahisâr-I Sâhib Şer‘İyye Sicili’nin Transkripsiyon Ve Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Çalışmamızda 5 Şaban 1335-21 Cumâde’l-âhire 1337 (M. 27 Mayıs 1917-24 Mart 1919) yıllarını içeren 651 numaralı Karahisâr-ı Sâhib şer‘iyye sicili incelenmiştir. Bu sicilde bulunan 241 belge günümüz alfabesine çevrildikten ... -
653 Numaralı Karahisar-I Sahip Şer‘İyye Sicili
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmamızda, H. 9 Receb 1312 - 21 Şevval 1312 \ 14 Safer 1338 - 18 Receb 1338 (M. 1895 \ M. 1920) yıllarına ait iki ayrı defterden oluşan 653 Numaralı Karahisâr-ı Sâhib Şer‘iyye Sicili incelenmiştir. Şer‘iyye sicillerinin, ... -
6769 sayılı sınai mülkiyet kanunu’na göre marka ihlalinin hukuki sonuçları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Ticaretin küresel boyut kazandığı günümüzde gerek teknolojik gelişmeler gerek yaygınlaşan elektronik ticaret uygulamaları ile markanın sahibinin izni olmaksızın kullanılarak suistimal edilmesinde yaşanan artış, marka ... -
7. Sınıf matematik dersinde kullanılan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, 7. sınıf matematik dersi “veri analizi” alt öğrenme alanında işbirliğine dayalı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarı, matematiğe yönelik tutum ve eleştirel düşünme ... -
7. sınıf öğrencilerinin anlatım becerileriyle ilgili metaforik algıları: Siverek ilçesi örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerine ilişkin algılarını metafor yoluyla ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ve amaçlı örneklem yöntemlerinden ... -
7. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarınınçeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar ilörneklemi )
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, 2017 – 2018 eğitim – öğretim yılı içinde devlet okullarında okuyan 7.sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarını ve bazı değişkenlere göre farklılıklarını değerlendirmeyi amaçlamıştır. Çalışmada, ilişkisel ... -
707 numaralı Balıkesir Şer’iyye Sicil Defteri’nin transkripsiyonu ve değerlendirmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışma konumuzu oluşturan 707 Numaralı Balıkesir Şer’iyye Sicil Defteri H. 1103-1104 / M. 1691-1692-1693 yılları Balıkesir şehri hakkında bilgi sahibi olmamız açısından önemli bir kaynak niteliği taşımaktadır. Çalışmamız ... -
8. Sınıf Öğrencilerinin Düşünce Yazısı Yazma Becerileri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme (Silifke Atatürk İlköğretim Okulu Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada, 8. sınıf öğrencilerinin düşünce yazısı yazma becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sürecinde, Silifke Atatürk İlköğretim Okulunda öğrenim gören 8. sınıf ... -
8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumları Üzerine Bir Araştırma (Meb Tarafından Ortaokul Öğrencilerine Önerilen 100 Temel Eser Örneğinde)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüz gençliğine yönlendirilen en büyük eleştiri, gençlerin okumuyor olmalarıdır. Türk toplumunun da okumayan bir toplum olduğu yapılan birçok araştırma ile kanıtlanmıştır. Okuyan bir toplum niteliği kazanabilmek için ... -
8.Sınıf Öğrencilerinin Yazılarında Ve Ders Kitaplarında Kullanılan Batı Kökenli Sözcüklerin Karşılaştırılması / İzmir İli
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada; İzmir Merkezindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılarında geçen batı kökenli kelimelerin kazanımında 6. ve 7. sınıf ders kitaplarının etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik ... -
8.Sınıf Türkçe Ders Kitabının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Ağustos 2007 Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 8. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan -öğrencilere sunulan- kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu ... -
9. Sınıf öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Lise 9. sınıf öğrencileriyle yürütülen bu araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve özenli düşünme becerileri ile ilgili uygulamalar yaparak öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesi ... -
9. ve 11. Sınıf ingilizce dersinde karikatür ve kelime matrisi tekniklerinin akademik başarı ve tutuma etkisinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf İngilizce dersi Invitations and Celebrations” ve “Television and Social Media” üniteleri ile on birinci sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan “Friends” ve “Values and ... -
912 Numaralı 1723-1724 (H. 1136) Tarihli Surre Defterinin Transkripsiyonu ve Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Surre, Recep ayında, Osmanlı Devleti’nin Haremeyn’e (Mekke-Medine şehirleri) göndermiş olduğu para ve kumaş türü hediyeler manasına gelmektedir. İlk kez Abbasi Halifesi El-Muktedir Billah zamanında, 923-924 (H. 311) de ... -
Abbas Sayar’ın “Yılkı Atı” adlı eserinde söz dizimi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İnsanoğlu, dille düşünür, dille hisseder; yaşadıklarını, düşündüklerini, hissettiklerini konuştuğu dilden yararlanarak başkalarıyla paylaşır. Bu yönüyle dil, millî kültürün ve kimliğin oluşmasında son derece önemli bir ... -
Abdullah Ziya Kozanoğlu’nun 1933’ten Sonraki Tarihî Romanlarının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada tarihî serüven romancılığımızın en önemli isimlerinden Abdullah Ziya Kozanoğlu’nun Türk edebiyatındaki yeri ve eserlerinin edebî niteliği ortaya konulmak istenmiştir. Bunun için de yazarın 1933 sonrasında ... -
Abdullah Ziya Kozanoğlu’nun Tarihî Romanları (1923-1933)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının en çok okunan tarihî roman yazarlarından Abdullah Ziya Kozanoğlu’nun edebî yönü gösterilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla yazarın tarihî romanları belli bir yöntem dahilinde ...