Başlık için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
Toplam kayıt 1638, listelenen: 998-1017
-
Ortaokul (6 - 8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programında yer alan okuma yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliği ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan okuma yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara ili merkez ilçelerinde (Çubuk ve Keçiören) ... -
Ortaokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Fiilimsileri Kullanma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma 2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere fiilimsileri kullanma becerisi kazandırma konusundaki yeterlilik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır.“2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı öğrencilere ... -
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik, fen bilimleri ve Türkçe dersleri kazanımlarına ulaşma düzeylerinin incelenmesi: veri madenciliği çalışması (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, 5. sınıf ortaokul öğrencilerinin matematik dersi, fen bilimleri dersi ve Türkçe dersi kazanım düzeylerini belirlemek ve bu üç dersin kazanımlarına ulaşma düzeyleri arasındaki ilişkilerin veri ... -
Ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma ile 2012 yılı itibariyle eğitim sistemimize getirilen yeni 4+4+4 sistemiyle birlikte, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında okutulmak üzere, 2014 yılında yenilenerek basılan 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının ... -
Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin hukuk ve adalet kavramlarına ilişkin algılarının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Hukuk ve Adalet Dersi 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren 6 ve 7'nci; 2018-2019 eğitim öğretim yılı itibariyle de 6, 7 ve 8'inci sınıflarda seçmeli ders olarak okutulmaktadır. Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim programı ... -
Ortaokul 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre; “cinsiyet”, “en son bitirilen eğitim kurumu”, “hizmet süresi”, “kitap seçim tercihi” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin yazma kaygıları üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yazma, Türkçe dersinin öğrenme alanlarından birisidir. Bir anlatma becerisi olan yazma, öğrencilerin kazanmakta en çok zorlandığı ve buna bağlı olarak en çok kaygı yaşadığı beceridir. Türkçe Eğitiminin yazma alanı ile ... -
Ortaokul 7. ve 8.sınıf matematik öğretiminin gerçekçi matematik eğitimi kuramına göre incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. ve 8.sınıf matematik öğretiminde ortaokul matematik öğretmenlerinin Gerçekçi Matematik Eğitimi Kuramına uygun öğretim yapıp yapmadıklarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel ... -
Ortaokul matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması: 2009-2013-2017-2018
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı 2009, 2013, 2017 ve 2018 yıllarında yenilenen ve güncellenen ortaokul matematik dersi öğretim programlarının vizyonlarını, yaklaşım ve felsefelerini, amaçlarını, beceri/yetkinliklerini, değerlerini, ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin oran ve orantı konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin oran ve orantı konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerini (PAB) Ball, Thames ve Phelps (2008) tarafından geliştirilen, “Öğretim İçin Matematik Bilgisi’’ (ÖMB) modeli ... -
Ortaokul müzik öğretim programlarında müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı Kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Ortaokul Müzik Ders Programında Yer Alan Müziksel Algı ve Bilgilenme Öğrenme Alanına yönelik kazanımlar, öğretmen görüşleri açısından incelenmiş, araştırmaya katılan öğretmenlerin öğrenme alanına yönelik ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Su Kullanımına Yönelik Tutumlarının Ve Farkındalıklarının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin su kullanımına yönelik tutumlarını ve farkındalıklarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem kullanılmış olup, nicel veriler “Su Kullanımı Tutum Ölçeği” ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Su Kullanımına Yönelik Tutumlarının Ve Farkındalıklarının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin su kullanımına yönelik tutumlarını ve farkındalıklarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem kullanılmış olup, nicel veriler “Su Kullanımı Tutum Ölçeği” ... -
Ortaokul Öğrencilerinin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Değerleri Kazanma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tarama modelindeki bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerleri ne düzeyde kazandıklarını belirlemektir. Veriler, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar ... -
Ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açisindan incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cebirsel düşünme algı düzeylerini ölçen bir ölçek geliştirmek ve öğrencilerin cebirsel düşünme algı düzeylerini cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilinci Kazanım Düzeyleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2015)Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin çevre bilinci kazanım düzeylerini bazı demografik değişkenlere göre incelemektedir. Betimsel tarama modelinde yapılan bu araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde dokuz farklı ... -
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin epistemolojik inançlarının eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik öz yeterlilikleri üzerindeki etkisi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin epistemolojik inançlarının eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik özyeterlilikleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada ortaokul öğrencilerin epistemolojik ... -
Ortaokul öğrencilerinin Fen bilimleri dersine yönelik Bilimsel süreç becerileri ile Disiplinli zihin özelliklerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve disiplinli zihin özellikleri düzeyleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, kolay ulaşılabilir ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik bilimsel süreç becerileri ile disiplinli zihin özelliklerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve disiplinli zihin özellikleri düzeyleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, kolay ulaşılabilir ...