Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ara Disiplin Kazınımlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri Ve Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 2004 İlköğretim programında yer alan ara disiplin kazanımlarını kullanma düzeylerini ve ne düzeyde bilgi sahibi olduklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ...
Sosyal Bilgiler Dersi ‘‘Yaşayan Demokrasi’’ Ünitesinde Kavram Karükatürlerinin Kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve tutumlarına olan etkisini incelemek olarak belirlenmiştir. Bu amaca ulaşmak için ...
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Kullanımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar Müzeleri)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini, öğretmenlerin müze gezisi düzenlemekte yaşadığı sıkıntılar ve öğrencilerin müze gezilerine katılmama nedenlerine ...
Dersi “Yeryüzünde İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Yaşam” Ünitesindeki Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Sosyal Bilimlere ait bazı önemli kavramlar ilk olarak sosyal bilgiler dersinde verilmektedir. Bu dönemde öğrenciye verilebilecek her türlü yanlış veya hatalı bilgi öğrencilerin kavramları yanlış anlamalarına neden ...
İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Memnuniyetlerinin Seviye Belirleme Sınavı’ndaki (Sbs) Sosyal Bilgiler Test Başarısına Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmanın amacı İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf İlköğretim Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Memnuniyetlerinin Seviye Belirleme Sınavı’ndaki (SBS) Sosyal Bilgiler Test Başarısına Etkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin ...
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ...
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Gezi-Gözlem Yönteminin Uygulanma Durumunun İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Bu araştırma, İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler derslerinde gezi-gözlem yönteminin uygulanma durumunun incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Kütahya merkez ve ...