Üçüncü sınıf öğrencilerinin kesirlerdeki bütün-yarım-çeyrek kavramları hakkındaki düşüncesi ve kavramları açıklamada kullandığı matematiksel temel beceriler
Künye
Gürefe, N. & Özdil, Ş. (2018). Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerdeki Bütün-Yarım-Çeyrek Kavramları Hakkındaki Düşüncesi ve Kavramları Açıklamada Kullandığı Matematiksel Temel Beceriler . Journal of Theoretical Educational Science , UBEK-2018 , 166-188 . DOI: 10.30831/akukeg.429842Özet
Bu araştırmada kesirler öğrenme alanındaki bütün, yarım, çeyrek kavramları hakkında öğrencilerin sahip
oldukları düşünceler ve bu kavramları açıklarken kullandıkları matematiksel temel beceriler incelenmiştir.
Öğrencilerin kullandıkları beceriler sınıflandırılırken 2015 Matematik Dersi (1-4. sınıflar için) Öğretim Programında
yer alan beceriler dikkate alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmış ve
katılımcıları, bir devlet okulunun ilkokul üçüncü sınıfında öğrenim gören ve amaçlı örnekleme yöntemi ile
belirlenmiş 12 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri ise dokuz sorudan oluşan bir formla yarı yapılandırılmış
görüşmeler yoluyla toplanmış ve verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin
bütün, yarım ve çeyrek kavramlarını genel olarak birbirleri ile ilişkilendirerek ve kavramların günlük hayattaki
kullanımlarına örnekler vererek açıkladıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bütün, yarım ya da çeyrek
kavramlarından herhangi birini ifade etme sürecinde diğer bir kavramın fiziksel büyüklüğünü referans alarak bazı
hatalara sahip oldukları görülmüştür. Matematiksel temel becerilerden ise öğrencilerin çoğunlukla akıl yürütme ve
iletişim, en az ise problem çözme becerisini kullandıkları, genel olarak da matematiksel modelleme becerisinde
sıkıntılar olduğu tespit edilmiştir. In this research, it was investigated the students’ opinions about the whole, half, quarter concepts in
the learning subject of fractions and the basic skills they use when explaining these concepts. While the skills used by
the students were classified, the skills included in the 2015 Mathematics Lesson Curriculum (for grades 1-4) were
taken into account. In this study, case study from qualitative research method was used and participants were 12
students who were educated in the third grade of primary school in a public school and determined by purposive
sampling method. The data of the study were collected through semi-structured interviews. In the interviews, a scale
consisted nine questions were used. Data were analyzed with content analysis. Analyzes have shown that the students
explained the whole, half and quarter concepts in general by associating with each other and by using examples
related to their daily life. In addition, it is determined that the students have some errors by referring to the physical
size of another concept in the process of expressing any of the concepts of whole, half or quarter. In mathematical
basic skills, students mostly used reasoning and communication, while they rarely used problem solving skills, and
they have difficulties in mathematical modeling skills in general.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
UBEK-2018Koleksiyonlar
- Cilt UBEK : 2018 [11]