Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocaili, Mutlu Varlık
dc.date.accessioned2023-08-29T09:15:59Z
dc.date.available2023-08-29T09:15:59Z
dc.date.issued28.01.2022en_US
dc.identifier.citationKocaili, M. V. (2022). ALFREDO CARLO PİATTİ'NİN OP.25 12 VİYOLONSEL KAPRİSLERİ'NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (15) , 159-171 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/68537/1034666
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10343
dc.description.abstract19. yüzyılın başından itibaren değişmeye başlayan viyolonsel çalma anlayışı, bu yüzyılda yaşayan Adrien-François Servais, Friedrich Dotzauer ve Friedrich Grützmacher gibi isimlerle şekillenmiş ve günümüzdeki halini almıştır. Bu anlayışı benimseyen sanatçılar viyolonsel çalmanın yanı sıra bestecilikle de ilgilenmişler ayrıca eğitim müziği alanında da önemli eserler yazmışlardır. Zaman içerisinde bir gelenek halini alan bu anlayışın en önemli örneklerinden biri Alfredo Carlo Piatti'nin 1865 yılında yazdığı ve dönemin ünlü viyolonselcilerinden Bernhard Cosmann'a ithaf ettiği Op.25 12 Viyolonsel Kaprisleri'dir. Bu çalışmada Alfredo Carlo Piatti'nin sıklıkla seslendirilen ve viyolonsel eğitiminde oldukça önemli bir yeri olan Op.25 12 Viyolonsel Kaprisleri teknik açıdan incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların yalnızca eğitim süreci için değil, eserlerin çalımında da yol gösterici olması öngörülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe understanding of playing the cello, started to change from the beginning of the 19th century, was shaped by names such as Adrien-François Servais, Friedrich Dotzauer and Friedrich Grützmacher who lived in this century and took its current form. The artists adopted this understanding were interested in composition as well as playing the cello, and they also wrote important works in the field of educational music. One of the most important examples of this understanding, which has become a tradition over time, is Op.25 12 Cello Caprices, written by Alfredo Carlo Piatti in 1865 and dedicated to Bernhard Cosmann, one of the famous cellists of the time. In this study, Alfredo Carlo Piatti's Op.25 12 Cello Caprices, which are frequently performed and have a very important place in cello education, are examined from a technical point of view. It is envisaged that the information and findings obtained as a result of the research will be guiding not only for the educational process but also for the playing of the works.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2022.60en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPiattien_US
dc.subjectViyolonselen_US
dc.subjectKaprisen_US
dc.subjectPiattien_US
dc.subjectVioloncelloen_US
dc.subjectCapriceen_US
dc.titleAlfredo Carlo Piatti'nin Op.25 12 Viyolonsel Kaprisleri'nin teknik özelliklerien_US
dc.title.alternativeTechnical characteristics of Alfredo Carlo Piatti's Op.25 12 Cello Capricesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-9106-1922en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster