Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuğrul, Ozan
dc.date.accessioned2023-08-29T11:17:30Z
dc.date.available2023-08-29T11:17:30Z
dc.date.issued20.09.2022en_US
dc.identifier.citationTuğrul, O. (2022). GÜLİZAR VE GERDANİYE MAKAMLARININ İNCELENMESİ VE KARŞILAŞTIRILMASI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , VIII (16) , 197-218 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/72645/1071583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10348
dc.description.abstractTürk Müziği’nin en önemli unsurlardan birisi makamdır. Makamlar günümüze değin birçok değişik sistem ve metodoloji ile açıklanmaya çalışılmıştır. Eserler üzerinden yapılacak olan incelemelerle elde edilecek bulgular ve sonuçların ise makamların anlaşılması için oldukça yararlı olduğu söylenebilir. Usta bir bestekârın eserlerinde izlediği makam işleyiş yöntemleri ve tercihleri, icracı için güzel bir yol gösterici olabilmektedir. Bu nedenle makamları anlama yolunda eser incelenmesi oldukça faydalıdır denilebilir. Bu çalışmada Gülizar ve Gerdaniye makamlarından seçilen eserler, makam kullanımı yönünden incelenmiş, iki makamın birbiri ile olan benzerlik ve farklılıkları ortaya konulmuştur. Analiz, usul ölçüleri ile bölünmüş eksen üzerinde, kullanılan çeşnilerin ve kalış noktalarının gösterilmesi ile yapılmıştır. Bu çizimden elde edilen bulgulardan seyir özellikleri, çeşnilerin kullanım oranları, hangi perdede ne miktarda kalındığı gibi istatistiki veriler elde edilmiştir. Her iki makam için yapılan bu analiz sonuçları karşılaştırılarak, iki makamın benzer ve farklı noktaları da ortaya konulmuştur. Makam ile ilgili yapılan analizdeki bulgular Arel-Ezgi sistemi ve çeşni kavramları üzerinden açıklanmıştır. Analiz için her makamdan 2 Beste, 1 Ağır Semai ve 1 Yürük Semai formunda eser seçilmiştir. Çalışma kapsamında incelenecek eser sayısını sınırlandırma zorunluluğundan, makam özelliklerinin en belirgin görülebileceğini düşündüğümüz formda eserler ve nispeten daha eski dönem bestecileri tercih edilmiştir.en_US
dc.description.abstractOne of the most important elements of Turkish Music is makam. Until today, makams have been attempted to be explained with the help of many different systems and methodologies. It can be said that the findings obtained through the analysis of the pieces are very useful in terms of understanding and performing the makams. Construction methods and choices of makam made by a master composer in his or her piece can be a good guide for the performers. Hence, analyzing the pieces is seen as being essential for understanding the makams. The analysis was made by showing the flavors and the cadence pitches used in the pieces on the axis segmented by the measures. Statistical data, namely, behavioral characteristics of makam, the use of flavors, and the number of cadences pitches, have been obtained from these graphs. The results of this analysis were used to compare the patterns in the two makams. The findings of the analysis are explained through the Arel-Ezgi system and the flavor concepts. 2 Beste, 1 Ağır Semai and 1 Yürük Semai forms were selected to analyze from each makam. Due to the limitation of works to be analyzed within the scope of the study, the choice of the pieces was made based on the composers, with the preference given to the ones of a relatively older period, and the forms (beste, ağırsemai, yürük semai) in which we think that the characteristics of the makams can be seen most clearly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2022.62en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMakam Analizien_US
dc.subjectTürk Müziğien_US
dc.subjectMakamen_US
dc.subjectGerdaniyeen_US
dc.subjectGülizaren_US
dc.subjectMakam Analysisen_US
dc.subjectTurkish Musicen_US
dc.subjectMakamen_US
dc.subjectGerdaniyeen_US
dc.subjectGülizaren_US
dc.titleGülizar ve gerdaniye makamlarının sözlü eserler üzerinden incelenmesi ve karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeAnalysis and comparison of gülizar and gerdaniye makams through vocal worksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-7168-2502en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage197en_US
dc.identifier.endpage218en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster