Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağıroğlu, Ata
dc.date.accessioned2023-08-29T11:49:31Z
dc.date.available2023-08-29T11:49:31Z
dc.date.issued20.11.2022en_US
dc.identifier.citationSağıroğlu, A. (2022). K-POP COVER GRUPLARI; SOSYAL MEDYADA ROLEPLAY SCENE . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , CİLT VIII - ÖZEL SAYI , 401-411 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/74848/1169263
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10358
dc.description.abstractK-pop, yeni çıkan her müzik türü gibi üzerindeki tartışmalar hiç bitmeyecekmiş gibi görünen ve toplumun bir kesimi tarafından çeşitli suçlamalara maruz bırakılan bir türdür. Bu suçlamalardan çoğu zaman dinleyiciler de nasibini alır. K-pop şarkılarını tüketenler genellikle ortaokul-lise çağındaki bireylerdir. Bu kadar çok saldırıya maruz kalıyor olması bu müzik türünü sevenlerin türe bağlılığını pekiştirir. Fandom pratikleri Kpop’ta çok yaygın olarak küresel ölçekte görülür. Bunun en sıra dışı örneklerinden biri ise scene içinde oluşan roleplay ve cover pratikleridir. Bu sanal scene’de bireyler kendi çevrimdışı dünyalarındaki kimliklerinden bağımsız olarak yeni takma adlar ve görseller kullanır. Bu çalışma, Instagram adlı sosyal medya platformunun mekân olarak seçildiği bu pratikleri anlamaya çalışır. Çalışmada, bu özgürleşmeyi sağlayan en büyük unsurun sosyal medyanın sağladığı anonim olma yani kimliksizleşme durumu olduğu gözleminde bulunur. Buna göre bireyler çevrimdışı kimliklerinden uzaklaşıp özgürleştiği gibi istedikleri bir anda scene’i terk etmekte de özgürdürler. Böylece çevrimdışı hayatta gerçekleştiremedikleri şarkı söylemek gibi pratikleri burada gerçekleştirebilir ve kendilerini keşfedebilirler.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Instagram adlı sosyal medya platformunun mekân olarak seçildiği bu pratikleri anlamaya çalışır. Çalışmada, bu özgürleşmeyi sağlayan en büyük unsurun sosyal medyanın sağladığı anonim olma yani kimliksizleşme durumu olduğu gözleminde bulunur. Buna göre bireyler çevrimdışı kimliklerinden uzaklaşıp özgürleştiği gibi istedikleri bir anda scene’i terk etmekte de özgürdürler. Böylece çevrimdışı hayatta gerçekleştiremedikleri şarkı söylemek gibi pratikleri burada gerçekleştirebilir ve kendilerini keşfedebilirler.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2022.72en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectAnonimliken_US
dc.subjectK-Popen_US
dc.subjectRol Yapmaen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectAnonymityen_US
dc.subjectK-Popen_US
dc.subjectRole-Playingen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.titleK-pop cover grupları; Sosyal medyada roleplay sceneen_US
dc.title.alternativeK-pop cover bands; A role-play scene in social mediaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-4707-4771en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage401en_US
dc.identifier.endpage411en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster