Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHüseyni, Seyid Muhammed Taki
dc.date.accessioned2023-08-29T14:13:50Z
dc.date.available2023-08-29T14:13:50Z
dc.date.issued23.02.2023en_US
dc.identifier.citationHüseyni, S. M. T. (2023). MERÂGÎ’NİN CÂMİU’L-ELHÂN’INDA FÂRÂBÎ VE MERÂGÎ’NİN BAZI ALGILARINI DEĞERLENDİRME . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (17) , 194-213 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/75941/1216100
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10375
dc.description.abstractMuallim-i Sânî Ebu Nasr-i Fârâbî ve Abdülkâdir-i Merâgî, hiç kuşkusuz mûsikî ilminin ve sanatının büyük simalarındandır. Her iki şahsiyetin ortak özelliklerinden birisi sadece erbâb-ı amel ya da eshab-ı nazar olmaması yani bu ilmin iki yönü olan nazarî ve amelî yönlerinde söz sahibi olmalarıdır. Fârâbî’nin mûsikînin ilim ve amelinde bu mükemmel bilgilerinden dolayı kaleme aldığı elMûsîka'l-kebîr’inde kapsamlı bir şekilde mûsikîye ait konuları inceleyip kendisinden önceki mûsikînin pratik ve teorik tartışmalarına son vermiştir. Bu nedenle Fârâbî’nin el-Mûsîka'l-kebîr’i mûsikîşinâslar tarafından oldukça ilgi görmüştür. Fârâbî sadece felsefe alanında değil, mûsikî ilminde de mihenk taşı sayılmış ve görüşleri mûsikî nazariyatçıları tarafından müracaat kaynağı olmuştur. Fârâbî ile aynı özellikleri taşıyan Merâgî de Câmiu’l-elân adlı eseri başta olmak üzere mûsikî sahasına sunduğu eserlerle bu ilmin zenginleşmesine ve ilerlemesine oldukça katkı sağlamıştır. Merâgî, Câmiu’l-elhân’ında ele aldığı kapsayıcı konuları son noktasına ulaştırmak için Fârâbî başta olmak üzere birçok nazariyatçının görüşlerine yer vermiştir. Bu makalede, Merâgî'nin Câmiu’l-elhân’ında Fârâbî'den yaptığı alıntılar ele alınarak incelenmiştir. Bu incelemelerin sonucunda Merâgî'nin, Fârâbî'den aktardığı görüşlere karşı iki tavır sergilediği tespit edilmiştir. Merâgî, bazı yerlerde ele aldığı konuları güçlendirmek amacıyla Fârâbî’nin sözlerini alıntılamış, bazı yerlerde de Fârâbî’nin görüşlerini aktardıktan sonra onun sözlerini açıklamıştır. Merâgî’nin söz konusu bu açıklamalarında bazen Fârâbî’yi olması gereken şekilde değerlendirmediği, dolayısıyla da onun sözlerini farklı yorumladığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractFarabi and Abd al-Qadir Maragi are undoubtedly great figures of music science and art. Common features of both personalities is that they are not only connoisseurs of deeds, they have theoretical and practical aspects of this science. In al-Musiqa al-kabir, which Farabi wrote because of his excellent knowledge in the science and practice of music, examined the subjects of music and ended practical and theoretical discussions before him. Farabi's al-Musiqa al-kabir attracted a lot of the musicians. Farabi has been considered a touchstone not only in the field of philosophy also in the science of music, and his views have been a source of reference by musical theorists. Abd al-Qadir Maragi, who has the same characteristics as Farabi, also contributed to the enrichment and progress of this science with the works of field of music, especially his work Jami al-alhan. Maragi included the views of many theoreticians, especially Farabi, in order to bring the comprehensive issues, he dealt with in his Jami al-alhan to their final point. In this article, the quotations Maragi made from Farabi in his Jâmi al-alhan were examined. As a result of these examinations, it has been determined that Maragi exhibited two attitudes against the views he conveyed from Farabi. In some places, Maragi quoted Farabi’s words in order to strengthen the subjects he discussed, and in some places, he explained Farabi's words after conveying his views. In these explanations of Maragi, it was concluded that sometimes he misunderstood Farabi and misinterpreted his words.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2023.87en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMerâgîen_US
dc.subjectFârâbîen_US
dc.subjectCâmiu’l-Elhânen_US
dc.subjectMûsîka’l-Kebîren_US
dc.subjectMûsikîen_US
dc.subjectFarabien_US
dc.subjectMaragien_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectAl-Musiqa Al-Kabiren_US
dc.subjectJami Al-Alhanen_US
dc.titleMerâgî’nin Câmiu’l-Elhân’ında Fârâbî ve Merâgî’nin bazı algılarını değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeFarabi in Maragi’s Jami Al-Alhan and evaluation of some perceptions of Maragien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2709-2315en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage194en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster