Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçyiğit, Şule
dc.contributor.authorYenilmez, Kürşat
dc.date.accessioned2023-09-01T09:20:25Z
dc.date.available2023-09-01T09:20:25Z
dc.date.issued27.03.2022en_US
dc.identifier.citationKoçyiğit, Ş. & Yenilmez, K. (2022). STEM Odaklı Öğretim Süreçlerinde Öğrencilerin Matematiksel Muhakeme Becerilerinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (1) , 122-145 . DOI: 10.32709/akusosbil.979399en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/69100/979399
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10456
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı STEM odaklı öğretim süreçlerinde öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerinin incelenmesidir. Çalışma bir eylem araştırmasıdır. Araştırma, bir devlet meslek lisesinin elektrik-elektronik teknolojileri ve otomasyon teknolojileri bölümü 10. sınıfında öğrenim gören 48 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada STEM eğitimi, II. dereceden denklem ve fonksiyonlar konusu kapsamında uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, ön-test olarak “Cebirsel Muhakeme Değerlendirme” Aracı, son-test olarak “Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Aracı” ve saha notları aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada uygulanan “Cebirsel Muhakeme Değerlendirme Aracı”, I. dereceden denklemler konusunu içermekte olup, ‘Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Aracı’ ise II. dereceden denklemler ve fonksiyonlar konusunu kapsamaktadır. Veri analizi sonucunda STEM odaklı öğretimin öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerinin gelişimine katkı sağladığı görülmüştür. Bu kapsamda matematik derslerinde STEM eğitiminin yaygınlaştırılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine students’ mathematical reasoning skills in STEM-oriented teaching processes. The study is an action research. The research was conducted with 48 students studying in the 10th grade of a state vocational high school, department of electrical-electronic technologies and automation technologies. In the research, STEM education was applied within the scope of quadratic equations and functions. The data of the study were collected through “Algebraic Reasoning Assessment Tool” as a pre-test, “Mathematical Reasoning Assessment Tool” as a post-test and field notes. “Algebraic Reasoning Evaluation Tool” applied in the research includes the subject of first-order equations, and the “Mathematical Reasoning Evaluation Tool” covers the subject of quadratic equations and functions. As a result of data analysis, it was seen that STEM-oriented instruction contributed to the development of students' mathematical reasoning skills. In this context, it is recommended to expand STEM education in mathematics courses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.979399en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM eğitimien_US
dc.subjectMatematiksel Muhakemeen_US
dc.subjectSaha Notlarıen_US
dc.subjectMeslek Lisesien_US
dc.subjectSTEM educationen_US
dc.subjectMathematical Reasoningen_US
dc.subjectFields Notesen_US
dc.subjectVocational High Schoolen_US
dc.titleSTEM odaklı öğretim süreçlerinde öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of students’ mathematical reasoning skills in STEM-focused teaching processesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7421-2661en_US
dc.authorid0000-0001-6256-4686en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster