Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜredi, Pelin
dc.contributor.authorDoğanay, Ahmet
dc.date.accessioned2023-09-01T12:04:19Z
dc.date.available2023-09-01T12:04:19Z
dc.date.issued30.04.2023en_US
dc.identifier.citationÜredi, P. & Doğanay, A. (2023). Developing the Skill of Associating Mathematics with Real Life Through Realistic Mathematics Education: An Action Research . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 394-422 . DOI: 10.30831/akukeg.1214339en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/76298/1214339
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10480
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate how to improve middle school 6th-grade students' skill of associating mathematics with real life through Realistic Mathematics Education, which was reinforced with educational games, to determine the problems possible to be encountered in practice and how to solve these problems in details. This study, designed as action research, was carried out in mathematics lessons with 25 sixth-grade students studying in the first and second semesters of the 2018-2019 academic year. The qualitative data of the research were collected through semi-structured interviews, camera recordings related to the application process, a structured student diary, a researcher diary, and reflective assessment forms. The quantitative data of the study were collected with worksheets, educational games, performance projects, and the Diagnostic Form for Students' Skill of Associating Mathematics with Real Life developed by the researchers and performed twice before and after the application. According to the results, Realistic Mathematics Education reinforced with educational games was efficient in increasing the skill of associating mathematics with real life.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin matematik derslerinde eğitsel oyunlarla pekiştirilmiş Gerçekçi Matematik Eğitimi yoluyla matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirme becerisinin nasıl geliştirilebileceği, uygulamada karşılaşılacak sorunların neler olabileceği ve nasıl giderilebileceğinin ayrıntılı olarak incelenmesidir. Eylem araştırması olarak tasarlanan bu çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı birinci ve ikinci döneminde matematik derslerinde toplam 25 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın nitel verileri; yarı yapılandırılmış görüşmeler, uygulama sürecine yönelik kamera kayıtları, yapılandırılmış öğrenci günlüğü, araştırmacı günlüğü ve yansıtıcı değerlendirme formları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri ise, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uygulama öncesi ve sonrası iki defa uygulanan Matematiği Gerçek Yaşamla İlişkilendirme Becerisi Tanılayıcı Form, çalışma yaprakları, eğitsel oyunlar ve performans görevi aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, eğitsel oyunlarla pekiştirilmiş Gerçekçi Matematik Eğitimi’nin matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirme becerisini artırmada etkili olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1214339en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducational Gamesen_US
dc.subjectSkill of Associating Mathematics with Real Lifeen_US
dc.subjectAction Researchen_US
dc.subjectEğitsel Oyunen_US
dc.subjectMatematiği Gerçek Yaşamla Ilişkilendirme Becerisien_US
dc.subjectEylem Araştırmasıen_US
dc.titleDeveloping the skill of associating mathematics with real life through realistic mathematics education: An action researchen_US
dc.title.alternativeGerçekçi matematik eğitimi yoluyla matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-1795-1323en_US
dc.authorid0000-0002-8482-225Xen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage394en_US
dc.identifier.endpage422en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster