Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzuner, Fatma Gül
dc.contributor.authorGözüküçük, Meral
dc.date.accessioned2023-09-01T14:11:49Z
dc.date.available2023-09-01T14:11:49Z
dc.date.issued28.07.2023en_US
dc.identifier.citationUzuner, F. G. & Gözüküçük, M. (2023). Development of Multilingual Preservice Classroom Teachers’ Turkish Language Skills: Mind and Intelligence Games . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (3) , 674-699 . DOI: 10.30831/akukeg.1199657en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/79110/1199657
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10500
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the effect of mind and intelligence games on the development of multilingual preservice classroom teachers’ Turkish language skills. In the study, an embedded mixed methods design, which is included in the scope of mixed research designs, was adopted. A single group pretest-posttest design within the scope of the pre-experimental designs was taken as the basis in the quantitative dimension of the research; while in the qualitative dimension, a design related to the effects of the program in the context of a special case study was taken as the basis. The study group of the research consisted of multilingual preservice classroom teachers (n=10). Videos, semi-structured interviews, a questionnaire, diaries, metaphor form, and the Foreign Language Learning Practices Scale (FLLPS) were used as data collection tools. According to the results obtained from the data collection tools, at the end of this game process, the participants’ Turkish language skills, cognitive skills (memory, attention, perception, etc.), and affective skills (socialising, feeling happy, having fun, etc.) improved. It was also observed that this development process took place on the basis of cultural interaction. In light of the findings, it was concluded that the mind and intelligence games had positive effects on the development of the multilingual preservice teachers’ language skills.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, çok dilli sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe dil becerilerinin geliştirilmesinde akıl ve zekâ oyunlarının etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma araştırma desenleri kapsamında yer alan iç içe karma yöntem deseni benimsenmiştir. Bu bağlamda, araştırmanın nicel boyutunda deney öncesi desenler kapsamında yer alan tek grup öntest-sontest deseni; nitel boyutunda ise özel durum kapsamında programın etkisi deseni esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu yabancı uyruklu çok dilli (n=10) sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak video, yarı yapılandırılmış mülakat, anket, günlük, metafor formu ve Yabancı Dil Öğrenme Uygulamaları Ölçeği (YDÖUÖ) kullanılmıştır. Bu oyun sürecinin sonunda veri toplama araçlarından elde edilen sonuçlar doğrultusunda katılımcıların Türkçe dil becerilerinin (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma), bilişsel becerilerinin (hafıza, dikkat, algı, vb.) ve duyuşsal becerilerinin (sosyalleşme, mutlu hissetme, eğlenme, vb.) geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu gelişim sürecinin kültürel bir etkileşim zemininde gerçekleştiği de görülmüştür. Bu gelişim sürecinin (dilsel, bilişsel, duyuşsal ve kültürel) ise deneyimsel öğrenme bağlamında gerçekleştiği sonucuna da ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, akıl ve zekâ oyunlarının çok dilli öğretmen adaylarının dil becerilerinin geliştirilmesi noktasında olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1199657en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurkish Language Teachingen_US
dc.subjectLanguage Skillsen_US
dc.subjectMultilingualismen_US
dc.subjectMind and Intelligence Gamesen_US
dc.subjectTürkçe Dil Öğretimien_US
dc.subjectDil Becerilerien_US
dc.subjectÇok Dilliliken_US
dc.subjectAkıl ve Zekâ Oyunlarıen_US
dc.titleDevelopment of multilingual preservice classroom teachers’ Turkish language skills: Mind and intelligence gamesen_US
dc.title.alternativeÇok dilli sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe dil becerilerinin geliştirilmesi: Akıl ve zekâ oyunlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-8483-6021en_US
dc.authorid0000-0002-1620-5073en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage674en_US
dc.identifier.endpage699en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster