Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın Ceran, Sema
dc.contributor.authorEsen, Seher
dc.date.accessioned2023-09-01T14:22:22Z
dc.date.available2023-09-01T14:22:22Z
dc.date.issued28.07.2023en_US
dc.identifier.citationAydın-ceran, S. & Esen, S. (2023). A Day at the Science Center Examining the Experience of the Pre-Service Elementary Teachers on the Practices at the Science Center . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (3) , 727-748 . DOI: 10.30831/akukeg.1231166en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/79110/1231166
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10502
dc.description.abstractThis research was carried out to reveal the experiences of pre-service elementary teachers during their visit to the science center and their observations and opinions about this experience. For this purpose, a case study, which is one of the qualitative research designs, was adopted. 32 pre-service elementary teachers participated in the research. Interviews, observations, and diaries were used to obtain the data, and the data were subjected to content analysis. As a result of the analysis, four themes were reached: image, interest, contribution, and improvement. The results show that pre-service teachers associate the science center image they create with technology, laboratory, and scientists. It was determined that pre-service teachers showed more interest in some disciplines of science, scientists, and technology-related fields in the science center. In addition, it was concluded that the science center would contribute to the innovative and productive vision, economy, and science literacy of the society in the city where it is located, science teaching, and the professional development of teachers. Finally, the pre-service teachers made suggestions to increase the contribution of science centers to the region and society. The results of this study are expected to be a valuable guide, providing science teaching experience and a qualified science teaching vision for pre-service elementary teachers in informal environments.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının bilim merkezi ziyaretinde edindikleri deneyimleri ve bu deneyime ilişkin gözlem ve görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması benimsenmiştir. Araştırmaya 32 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Verilere ulaşmak için görüşme, gözlem formu ve günlükler kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda; imaj, ilgi, katkı ve iyileştirme şeklinde dört temaya ulaşılmıştır. Sonuçlar öğretmen adaylarının oluşturdukları bilim merkezi imajını teknoloji, laboratuvar/deney odaklı mekân ve bilim insanlarıyla ilişkilendirdiklerini göstermektedir. Öğretmen adaylarının bilim merkezinde bazı bilim dallarına, bilim insanlarına ve teknoloji içerikli alanlara daha fazla ilgi gösterdikleri saptanmıştır. Ayrıca bilim merkezlerinin bulunduğu şehrin yenilikçi ve üretken vizyonuna, ekonomisine, toplumun bilim okuryazarlığına, bilim öğretimine ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sunacağına ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Son olarak öğretmen adayları, bilim merkezlerinin bölgeye ve topluma katkılarının artırılması için önerilerde bulunmuşlardır. Sonuçların informal ortamlarda sınıf öğretmeni adaylarına bilim öğretimi deneyimi ve nitelikli fen öğretimi vizyonu kazandırılması bakımından yol gösterici olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1231166en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPre-Service Elementary Teacher Trainingen_US
dc.subjectScience Education for Pre-Service Elementary Teacheren_US
dc.subjectOut-of School Learning Environmentsen_US
dc.subjectScience Centeren_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Yetiştirmeen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adayları için Fen Eğitimien_US
dc.subjectOkul Dışı Öğrenme Ortamları Bilim Merkezien_US
dc.titleA day at the science center: Examining the experience of the preservice elementary teachers on the practices at the science centeren_US
dc.title.alternativeBilim merkezinde bir gün: Sınıf öğretmeni adaylarının bilim merkezindeki uygulamalara ilişkin deneyimlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-6847-2766en_US
dc.authorid0000-0002-3569-1185en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage727en_US
dc.identifier.endpage748en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster