Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtioğlu, Eyup
dc.date.accessioned2023-09-05T09:16:57Z
dc.date.available2023-09-05T09:16:57Z
dc.date.issued29.12.2021en_US
dc.identifier.citationAtioğlu, E. (2021). Operasyonel Performansın Karlılığa Etkisi: Türk Hava Yolları Üzerine ARDL Yaklaşımı . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (4) , 1441-1452 . DOI: 10.32709/akusosbil.890517en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/67344/890517
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10644
dc.description.abstractIn this study, the effect of revenue passenger kilometer, passenger load factor and number of revenue passengers, which are among the commonly used operational performance indicators, on the return on equity was examined by ARDL model specifically for Turkish Airlines. The data set includes 40 observations on a quarterly basis between 2010 and 2019. The study suggests that the passenger load factor has a significant effect on the return on equity. It has been revealed that the revenue passenger kilometer has a low negative effect on the return on equity, and number of revenue passenger has a low positive effect on the return on equity. Empirical results show that when the increase in the number of revenue passenger is not supported by passenger load factor, in other words, because of the flights where the breakeven point is not exceeded in terms of cost, it is evaluated that revenue passenger kilometer and the number of revenue passenger do not affect the return on equity positively.en_US
dc.description.abstractBu çalıĢmada yaygın olarak kullanılan operasyonel performans göstergelerinden ücretli yolcu kilometre, yolcu doluluk oranı ve ücretli yolcu sayısının özsermaye karlılığına etkisi Türk Hava Yolları'na yönelik olarak ARDL modeli ile incelenmiĢtir. Veri seti, 2010 ile 2019 yılları arasında üç aylık bazda 40 gözlem içermektedir. ÇalıĢma, yolcu doluluk oranının özsermaye karlılığı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ücretli yolcu kilometrenin özsermaye karlılığı üzerinde düĢük olumsuz etkiye sahip olduğu, ücretli yolcu sayısının ise özsermaye karlılığı üzerinde düĢük olumlu etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıĢtır. Ampirik sonuçlar, ücretli yolcu sayısındaki artıĢın yolcu doluluk oranı ile desteklenmediğinde, bir baĢka deyiĢle maliyet açısından baĢabaĢ noktasının aĢılmadığı uçuĢlar nedeniyle, ücretli yolcu kilometre ve ücretli yolcu sayısının özsermaye karlılığını olumlu etkilemediğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.890517en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReturn On Equity (ROE)en_US
dc.subjectOperational Performanceen_US
dc.subjectARDL Approachen_US
dc.subjectÖzsermaye Karlılığıen_US
dc.subjectOperasyonel Performansen_US
dc.subjectARDLen_US
dc.subjectARDL Yaklaşımıen_US
dc.titleThe impact of operational performance on profitability: An ARDl approach on Turkish Airlinesen_US
dc.title.alternativeOperasyonel performansın karlılığa etkisi: Türk Hava Yolları üzerine ARDL yaklaşımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-9460-4822en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage1441en_US
dc.identifier.endpage1452en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster