Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrak, Erdoğan
dc.contributor.authorKarabulut, Abdurrahman
dc.date.accessioned2024-05-03T10:05:58Z
dc.date.available2024-05-03T10:05:58Z
dc.date.issued01.12.2001en_US
dc.identifier.citationBayrak, E., & Karabulut, A. (2001). Bir Dingilli Tarım Arabaları Fren Etkinlik Derecesinin Artırılması Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1(2), 109-118.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/1590/19761
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11434
dc.description.abstractBu çalışmada, bir dingilli üç ton kapasiteli tarım arabalarında kullanılan çarpma etkili fren sisteminin etkinlik derecesi arttırılmaya çalışılmıştır. Çarpma etkili fren mekanizmasının mafsal ve yataklarında farklı sürtünme katsayısı göz önüne alınarak,mafsallarda oluşan sürtünme kuvvetleri ve momentleri analiz sonucu elde edilmiştir. Fren mekanizmasının mafsal ve yataklarındaki sürtünmeye bağlı olarak frenleme momenti hızla düşmektedir. Sürtünme katsayısının 0 dan 0,15'e yükselmesiyle frenleme momentinde %67'lik bir düşüş meydana gelmektedir. Mafsal ve yataklarda meydana gelen sürtünme, tarım arabası çeki okuna etki eden çarpma kuvvetinin azalmasına neden olmakta bunun sonucu fren etkinlik derecesini olumsuz yönde etkilemektedir. Çarpma etkili fren mekanizmasındaki mafsal ve yataklarda sürtünme katsayısının minimum değerde tutulması fren etkiliğini arttıracağı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effectiveness degree of bumper type brake system of a 3 ton capacity single axle agricultural vehicle has been tried to improve. The friction forces and moments have been derived by the analyses under the friction coefficients at the joints and bearings of bumper type brake mechanism depending on the friction at these locations, the brake moment is decreased very rapidly. When the friction coefficient is increased from o to 0,1, the moment decreases %67. This friction reduces the bumper force and this reduction attests the effectiveness degree of brake. As a result, the friction coefficient must be as low as possible for the improvement of brake effectiveness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarım Arabasıen_US
dc.subjectÇarpma Etkili Fren Mekanizmasıen_US
dc.subjectMekanizma Kuvvet Analizien_US
dc.subjectAgricultural Trucken_US
dc.subjectBump Effecetted Brake Systems Mechanismen_US
dc.subjectMechanism Force Analysisen_US
dc.titleBir dingilli tarım arabaları fren etkinlik derecesinin artırılması üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study on the improvement of effectiveness degree of a single axle agrecultural vehicles breake systemen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBayrak, Erdoğan
dc.contributor.institutionauthorKarabulut, Abdurrahman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster