Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayip
dc.contributor.authorPoyraz, Ömer Osman
dc.date.accessioned2015-03-16T14:38:56Z
dc.date.available2015-03-16T14:38:56Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2880
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye ve Azerbaycan tüketicilerinin etnosentrik eğilim düzeylerini tespit etmek ve tüketici davranışları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Elde edilen verilere göre iki ülke arasında farklılık olup olmadığına ilişkin sonuçlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada tüketicilerin etnosentrik eğilim düzeylerini belirlemek amacıyla bir anket formu geliştirilmiş ve karşılaştırma yapmada kullanılmıştır. Türkiye’den 501 katılımcı, Azerbaycan’dan 296 katılımcı olmak üzere toplam 797 tüketiciye ulaşılmıştır. Ankette yer alan Cetscale ölçeği ile tüketicilerin etnosentrik eğilimleri tespit edilerek farklı düzeylerde gruplandırılmıştır. Elde edilen veriler ki kare bağımsızlık testi kullanılarak analiz edilmiştir. Türkiye ve Azerbaycan tüketicilerinin demografik özellikleri ve etnosentrik eğilim düzeyleri arasında karşılaştırma yapılmıştır. İki ülke tüketicileri arasında istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Mach- IV ölçeği ile tüketicilerin makyavelist davranma eğilim düzeyleri ölçülmüştür.en_US
dc.description.abstractAdvisor: Prof. Dr. Şuayıp ÖZDEMİR The aim of this study is to determine the level of consumer ethnocentric tendency of Turkey and Azerbaijan consumers and to investigate the influence on consumer behavior. According to the data obtained regarding whether the differences between the two countries were studied to reveal the results. In this research in order to determine the level of consumer ethnocentric tendency of a questionnaire has been developed and was used in making comparisons. Including 501 participants from Turkey and 296 participants from Azerbaijan, a total of 797 paticipants were reached. Ethnocentric tendencies of consumers located in the survey with Cetscale were identified and grouped in different levels. The data obtained were analyzed using Chi-square test of independence. Between demographic characteristics and ethnocentric tendencies levels of Turkey and Azebaijan’s consumers were made comparison. Between two countries consumers, statistically significant differences were detected. In addition, machiavellian levels of consumers were measured by using Mach- IV scale.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectEtnosentrizmen_US
dc.subjectTüketici Etnosentrizmien_US
dc.subjectMakyavelizmen_US
dc.titleEtnosentrik Eğilimlerin Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi: Azerbaycan ve Türkiye Karşılaştırmasıen_US
dc.title.alternativeEthnocentric Tendencies Influence on Consumer Behavior: Comparison Of Azerbaıjan and Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı ve Üretim ve Pazarlama Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster