Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGazel, Ahmet Ali
dc.contributor.authorEce, Bahriye
dc.date.accessioned2015-03-23T13:09:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:09:52Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3184
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim birinci kademede öğrenim gören 7-11 yaş grubu çocuklar arasında; saldırganlık, içe kapanıklık, kekemelik, dikkat eksikliği ve hiperaktivite davranış sorunlarından en az birini yaşayan çocukların anne baba tutumlarını öğrenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2006-2007 Eğitim Öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki 20 ilköğretim okulunda birinci kademede okuyan 143 çocuğun anne ve babasına P.A.R.İ. “Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği” uygulanarak yapılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda sorunlu çocuklarda saldırganlık davranış sorununun diğer sorunlardan daha fazla olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan annelerden yaş ortalaması 30-35 aralığında olanlar ile, babalardan yaş ortalaması 35-40 aralığında olanların en fazla olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca anne ve babalardan ilkokul mezunu olanların en fazla olduğu, annelerin yarısından fazlasının çalışmadığı, ailelerin büyük bir kısmının düşük gelire sahip olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucunda, anne babalardan % 72,Tinin ev kadınlığını reddetme tutumunu, % 68,9’unun aşırı koruyucu tutumu oldukça uygun olarak benimsedikleri görülmüştür. Saldırganlık, içe kapanıklık, kekemelik, dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu yaşayan çocukların anne babalarından aşırı koruyu tutum sergileyenlerin en fazla, geçimsizlik tutumu sergileyenlerin en az olduğu saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda çocuğun yaşadığı davranış sorunları ile anne baba tutumları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to understand the behavioral attitudes of parents with children between ages of 7-11 at primary school who had at least one of the problems of aggressiveness, introversion, stammering, lack of attention and hyperactive behavioral problems. İn 2006-2007, P.A.R.İ. “Parental Attitude Research Instrument” was administered to parents of 143 children from 20 primary schools in Afyonkarahisar.The researcher used descriptive analysis and One-way ANOVA in the analysis of the data.In the results of the study it was seen that aggressive behaviors were more observed than the other problems in children with problems. .Mothers who took part in the research had an average age range of 30-35 and it was 35-40 for fathers. Most of the parents were noticed to be graduates of primary school, more than half of them were not working and a great majority of them were with low monthly incomes. This current study showed that 72,1 % of the participants did not accept being house-wife, whereas 68, 9 % of the participants accepted being highly protective on their children. The children who had behavioral problems at most were from the families who were highly protective on their children. On the contrary, the children who had behavioral problems at least were from the discordant families.No meaningful difference was found between the behavioral problems and attitudes of the parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHiperaktiviteen_US
dc.subjectİçe Kapanıklıken_US
dc.subjectDikkat Eksikliğien_US
dc.titleİlköğretim 1.Kademede Davranış Sorunları Olan Çocuklarınen_US
dc.title.alternativeAbstract Parents Attitudes With Behaviour Problems of Children in Primary Schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf öğretmenliğien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster