Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzyürek, Arzu
dc.contributor.authorBegde, Zuhal
dc.contributor.authorYavuz, Nadire Ferah
dc.date.accessioned2015-04-03T11:46:09Z
dc.date.available2015-04-03T11:46:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3647
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların sosyal beceri düzeylerine, aile bireyleri ve okul öncesi eğitim kurumu çalışanları arasındaki sosyal etkileşimlerinin etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden ve öğretmenleri tarafından sosyal beceri düzeyi yüksek (n=10) ve düşük (n=10) olarak sınıflandırılan 20 çocuk oluşturmuştur. Nitel araştırma modelinde yapılan çalışmada, veri toplamak için katılımcı olmayan gözlem yönteminden yararlanılmıştır. Çocuklar, aile bireylerinin kendilerini okula bırakma ve alma zamanı olmak üzere iki farklı zaman diliminde ve iki farklı araştırmacı tarafından gözlenmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiş, gözlem sonuçları verilmiş ve elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal becerileri yeterli olan okul öncesi çocukların çocuk-ebeveyn, çocuk-okul personeli, ebeveyn-okul personeli sözel ve davranışsal etkileşimlerinin, sosyal becerileri yaşıtlarından geri olanlara göre daha fazla olduğu dikkat çekmiştir. Okul öncesi çocukların sosyal becerilerinin gelişmesinde yakın çevresini oluşturan yetişkinlerin model olmasının önemli bir etkiye sahip olduğu vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractsocial skills of the children attending to them. 20 children, who are attending to preschool education institutions and categorized as "with a high level or low level of social skills" by their teachers, were included in the study group. Inthe study, qualitative research design was carried out and data were gathered observation method. Children were observed in two different time frames by two different researchers. These observations took place when the family members took children to school and picked them up. In the study, data were analyzed by using descriptive analysis method, observation results were given and findings were interpreted in the light of prior research. As a result of the study, it was remarkable that; pre-school children with adequate social skills have more child-parents, child-school workers, and parents- school workers verbal and behavioral social interactions compared to those of their peers who have less social skills. It was emphasized that the adults' in the neighborhood setting an example for the children has a significant effect on the development of pre-school children's social skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectÇocuklaren_US
dc.subjectSosyal Becerileren_US
dc.subjectYetişkin- Çocuk Etkileşimien_US
dc.titleOkul Öncesi Çocukların Sosyal Becerileri ile Yakın Çevresindeki Yetişkin Etkileşimleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Pre-School Children's Social Skills and Interactions with the Adults in the Neighborhooden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster