Başlık için İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi listeleme
Toplam kayıt 545, listelenen: 317-336
-
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama uygulamaları: Zonguldak, Karabük ve Bartın illerinde bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-12)Otel işletmelerinin temel özellikleri kapsamında amaçlarını gerçekleştirebilmelerinde müşteri beklenti ve memnuniyetini sağlayabilmek ve devam ettirebilmek anahtar rol oynamaktadır. Müşteriyle uzun dönemli ilişkilerin ... -
Öğrenen organizasyon: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Ahmet Necdet Sezer Uygulama Ve Araştırma Hastanesi’nin öğrenen organizasyon olabilme potansiyelinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-12)21. Yüzyılda ekonomik, teknolojik ve sosyal alanlarda yaşanan hızlı gelişmeler, iş dünyasının çevresini anlamlı bir şekilde değiştirmiştir. Artık insanların tek başına değişimi yakalaması mümkün değildir. Önemli bir neden ... -
Önemli bir enerji girdisi olan petrolün ekonomik kalkınma sürecindeki rolü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2014-06)Çalışmada, Dünya enerji tüketiminde büyük bir ağırlığı olan petrolün ekonomik kalkınma açısından önemi değerlendirilmiştir. Özellikle petrol ithalatçısı ülkeler açısından büyük önem taşıyan bu fosil kaynak en eski enerji ... -
Örgüt kültürünün sıkılık/esneklik boyutunda sektörel farklılıklar: İmalat ve hizmet sektörü örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 01.06.2022)Sıkılık ve esneklik sosyal psikolojide göreli olarak daha yakın ele alınmış bir kavram olarak öne çıkmaktadır. Kültürel sıkılık/esneklik boyutu toplulukları normların gücü ve normlara uymayanlara uygulanan yaptırımlar ... -
Örgüt ve işgören arasında psikolojik sözleşmenin geliştirilmesinde bir araç: İşgören iletişimi programı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1999)Örgütlerin amaçlanna ulaşmaları işgörenlerin istekli bir biçimde çalışmalarına; işgörenlerin istekli bir biçimde çalışması ise, beklentilerinin karşılanmasına bağlıdır. İşgörenlerin örgüte bağlanmaları için örgüt ve işgören ... -
Örgütlerde informal iletişim süreci: Kavramsal bir çerçeve
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2015)Informal communication is the spontaneous form of communication which is a result of the relationship between the members of the organization. Formal communication when creating the skeletal system of an organization, informal ... -
Örgütlerdeki ahlaki standartları etkileyen faktörlerin AHP Yöntemi ile belirlenmesi
(2018)Makro düzeyde her ulusun kültüründen kaynaklanan kendisine özgü ahlak kuralları olması gibi mikro düzeyde de her işletmenin kendi kurumsal geçmişi ve kültüründen kaynaklanan ahlaki değerleri ve standartları olabilmekted ... -
Örgütsel güvenin motivasyona etkisi: Erzurum ili kamu hastaneleri üzerine bir uygulama
(2018)Bu çalışmanın amacı örgütsel güvenin motivasyon üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu doğrultuda oluşturulan bu çalışma Erzurum Palandöken Devlet Hastanesi, Erzurum Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Erzurum Yakutiye ... -
Örgütsel ortamda algılanan güven düzeyinin sinizm üzerindeki rolü: Atatürk Üniversitesi idari personeli üzerinde bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, örgütsel ortamda algılanan güven ile sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Örgütsel ortamda güven, çalışanın örgüt tarafından desteklendiğini hissetmesini ve ... -
Örgütsel öğrenme: Tanımı, yakın terimler arasındaki kavramsal ayrımlar ve davranışsal yaklaşım
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-06)Örgütsel bilgi; örgütsel kurallar, roller, gelenekler, stratejiler, yapılar, teknolojiler, kültürel uygulamalar, yetenekler vb.’den oluşmakta ve günümüz işletmelerinin en değerli varlığı konumunda bulunmaktadır. Örgütsel ... -
Örgütsel vatandaşlık davranışı ve bilgi paylaşımı arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmanın amacı, örgütsel vatandaşlık davranışı ve bilgi paylaşımı arasındaki ilişkinin açıklanmasıdır. Bu kapsamda öncelikle literatür taraması yapılmış ve örgütsel vatandaşlık davranışı ile bilgi paylaşımı arasındaki ... -
Özel emeklilik fonlarının finansal piyasaların gelişimine etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2007-12)Sosyal güvenlik reformunun bir parçası olan Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi 2001 yılında yürürlüğe girmiştir. Söz konusu uygulamanın yürürlüğe girmesi sosyal güvenlik alanında önemli bir kilometre taşı olarak ... -
Özel imalat sanayi fiyat endeksi ile enflasyon arasındaki nedensellik ilişkisinin araştırılmasında çapraz korelasyon çözümlemesi ve Türkiye örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2004)Türkiye ekonomisinde 30 yılı aşkın zamandan beri kendisini hissettiren enflasyon, günümüzde ekonominin en önemli sorunu haline gelmiştir. Yükselen enflasyon beraberinde işsizlik, açlık ve yaşam kalitesinin düşmesine de ... -
Özel ve yabancı sermayeli mevduat bankalarında sermaye yapısının belirleyicileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı küresel finansal kriz sonrası dönemde Türk bankacılık sektöründe özel ve yabancı mevduat bankalarının sermaye yeterlilik oranlarını (SYR) etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Bu amaçla, 19 bankanın ... -
Pamukkale Üniversitesi İİİBF öğrencilerinin kariyer planları ve sosyotropi-otonomi kişilik özelliklerine ilişkin bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-12)Bu çalışmada Pamukkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde öğrenim gören İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi ve Maliye Bölümündeki üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kariyer planları ve kişilik özellikleri ... -
Pazarlama bilgi sistemi ve bir kamu kuruluşu örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2005-12)Bu çalışmada, pazarlama yöneticilerinin kararlarına yön veren pazarlama bilgi sistemi ele alınmıştır. Bilgi, işletmeler için fırsatları öngörmek ve tehditlere kalkan oluşturmak için kullanılan en etkili araçlardan biridir. ... -
Pazarlama kararlarının değerlendirilmesinde bir araç: Pazarlama etiği döngüsü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 1999)Pazarlamada etik konusu, pazarlama uygulayıcıları, eğitimcileri ve araştırmacıları için geniş bir ilgi alanını oluşturmaktadır. Pazarlama faaliyetlerinde tüketicilerin geçmişe oranla taşıdığı ağırlık ve ayrıcalık, pazarlama ... -
Pazarlama yöneticileri için yeni bir fırsat: Sanal topluluklar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Bilgisayar ve internet teknolojisindeki gelişim her alanda olduğu gibi işletmeler için de önemli fırsatları beraberinde getirmiştir. Bu fırsatların en önemlilerinden biri de şüphesiz, yeni oluşan sanal pazarlar olmuştur. ... -
Perakende sektöründe satış elemanlarının eğitimlerinin ve kişisel niteliklerinin satış başarısı üzerindeki etkisi: İzmir örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2015)Günümüzde iş dünyasında ve perakende sektöründe görülen hızlı değişim ve gelişmelerin sonucu olarak işletmeler arası rekabetin artması ürünlerin pazarlanmasını zorlaştıran bir ortam yaratmış, buna bağlı olarak da satış ... -
Perakendecilikte tüketicinin zaman algılaması ve zaman algılamasının müşteri tatmini üzerine etkisi: Kavramsal bir bakış
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-12)Zaman harcadığımızda bir daha telafi edemediğimiz en önemli kaynağımız. Diğer yandan tüketim ve alışveriş hayatımızın çok önemli parçaları haline geldi. Günlük hayatımızın neredeyse her anında bir şeyler tüketiyoruz ve ...